Gå til innhold

Fuktighetskrem mild nok til atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått diagnosen atopisk eksem fra legen, og har fått resept på diverse kortisonsalver. Disse skal brukes på hendene, og jeg fikk samtidig beskjed om at det var viktig å bruke fuktighetskrem etter påsmøring av salven, samt når jeg vasker hendene.

Noen som vet om en god fuktighetskrem som passer til hendene, samt er mild nok til å ikke irritere eksemet? Tidligere kremer som jeg har brukt har bare ført til oppblussing av eksemet, og dessuten virker det som om hendene er dobbelt så tørre når jeg våkner dagen etter enn før jeg smurte på kremen.

Fortsetter under...

Nå er jo reaksjonene så forskjellige, men jeg har endt opp med Spenol! Da jeg tålte den godt, prøvde jeg meg fram med ørlite av den eau de colognen jeg bruker oppi, det gikk bra, så nå har jeg en veldig "ekslusiv" hudkrem, som jeg bruker over det hele (ikke i ansiktet).

Nå er jo reaksjonene så forskjellige, men jeg har endt opp med Spenol! Da jeg tålte den godt, prøvde jeg meg fram med ørlite av den eau de colognen jeg bruker oppi, det gikk bra, så nå har jeg en veldig "ekslusiv" hudkrem, som jeg bruker over det hele (ikke i ansiktet).

På apoteke finnes en serie produkter som heter Aderma, og som anbefales for atopisk hud. De har en lotion som heter Exomega og som er spesielt til atopisk hud. Koster en del(rundt160,-) men er veldig god!

• 2 uker senere...
Blacky1365380153

Weleda og Dermaproduktene på helsekost er veldig fine og uten noen farlige stoffer. Er vel de reneste. Og så SH Hudpleiekrem du kan kjøpe på apoteket. Men hadde holdt meg til helsekost.

Husk å være ordentlig ren før du smører på hydrokortison etc. Hvis ikke smører du bakterier etc. inn i eksemen. Blir betennelse. Husk at det skal gå ca 15-20 fra du smører på hydrokortison til du smører på fuktighetskrem. Fuktighetskrem HVER dag....

På apoteke finnes en serie produkter som heter Aderma, og som anbefales for atopisk hud. De har en lotion som heter Exomega og som er spesielt til atopisk hud. Koster en del(rundt160,-) men er veldig god!

Det viktigste er vel å finne en fuktighetskrem uten parfyme, ettersom parfyme tørker ut huden (ironisk nok er det parfyme i det meste av fuktighetskrem) Jeg har også kommet frem til at jeg må bytte mellom flere kremer/salver ettersom ingen ting virker over lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...