Gå til innhold

Hodepine og graviditet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på med et ICSI-forsøk og skal ta en hjemmetest i morgen. (Krysser fingrene for to blå). Problemet er at jeg er så plaget av hodepine. Det kjennes ut som migrene (ikke fullt så sterkt som jeg pleier å ha) med smerter bak høyre øye og kvalme. Jeg har ikke menstruell indusert migrene. Jeg har tatt et par Paracet, men synes ikke at det hjelper.

Jeg pleier ofte å ta en eller to Anervan, men jeg finner ingen info om dette preparatet på Legemiddelsiden. Er det farlig å bruke dette hvis jeg er gravid? Kan det være skadelig for fosteret nå i beg. av svangerskapet?

Takknemlig for svar! Har også lagt spørsmålet på Jordmorforum.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13700-hodepine-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære siwidi !

Du bør ikke ta Anervan når du er gravid; dette middelet kan være farlig for fosteret. Grunnen til at du ikke finner så mye info om det, er vel at preparatet ikke lenger anbefales som førstevalg, det er kommet nyere midler med mindre bivirkninger og som regel med bedre effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13700-hodepine-og-graviditet/#findComment-66606
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...