Gå til innhold

røykfult hus!!

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 14 år,som bor i et nærmere sagt røykfult hus.mamma røyker(oppe)og broren min og forloveden min røyker nede(hvor jeg har rom).jeg er helt imot røyking!!det er pappaen min åsså.jeg trener sport(volleyball og fotball)ca 4. ganger i uken.likevel har jeg dårlig kondis.jeg er også en person som fryser hele tiden,og har en ganske bleik hud(som aldri blir brun)

har dette noe med all røykinga i huset vårt??

kan jeg få sjekket om kroppen min er frisk(eller evt.sjuk)??

hvor skal jeg henvende meg da??hva skal jeg spør etter??

hjelp meg please!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13701-r%C3%B8ykfult-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Turtejenta.

Det var fælt til røyking.

Jeg synes du og din far burde sette alt inn på at de regler som gjelder ellers i samfunnet også må gjelde i hjemmet deres. Røykerne ødelegger hele miljøet deres med sin røyk, og burde forstå at de ikke har rett til å utsette andre for det ubehag og de helseskader røyken medfører. Dere må sette makt bak kravene, hvis de andre ikke forstår at dere har et helt legitimt og fornuftig krav. Din forlovede (er du 14 år ?)burde det være enkelt å tvinge til røykestopp...

Det er vanskelig å vurdere hvorvidt din passive røyking har noe med det at du fryser å gjøre. Men- du skal være klar over at det kan være ganske mange effekter av røyking, og de kan gi adskillige symptomer, og selvsagt sykdommer.

En almenpraktiserende lege vil kunne gi deg en vanlig helsesjekk (eventuelt skolelegen, spør hos helsesøster).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13701-r%C3%B8ykfult-hus/#findComment-66923
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...