Gå til innhold

amalgam

Gjest farlige greier

Anbefalte innlegg

Gjest farlige greier

Hei

Jeg lurer på om en kan få fjernet amalgam hos de fleste tannleger eller om det er bare noen få som fjerner slikt og fyller på med mer helsevennlig stoff i tennene?

Min mor har i lang tid hatt diverse plager som legene ikke har funnet ut av. Jeg snublet innom en internettside der det stod beskrevet symptom på amalgamforgiftning. Mange av dem klaffet på min mor. Jeg har også hørt at denne forgiftningen blir værre om noen tygger tyggegummi. Min mor tygger nicorette tyggegummi titt og ofte(gjort det i mange år).

Er det veldig dyrt å få fjernet amalgam? Og hvor lang tid tar det før amalgamforgiftningen forsvinner helt ut av kroppen.

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13702-amalgam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Farlige greier. Amalgam-sykdommer er svært omdiskuterte. Dessværre tjener tannlegene gode penger på å bytte ut plomber, og dette har ingen beviselig effekt. Men de som bruker masse penger på dette, og som selv er overbevist om at dette er årsak, kan ofte raskt bli bedre, men blir gjerne værre igjen en stund etterpå. Faktisk tar det flere tiår før amalgamet som evt. har lagret seg i hjernen og gir symptomer er borte, og dette stemmer dårlig med at noen rapporterer umiddelbar effekt. Mest sannsynlig sliter moren din med angst eller depresjonsplager, som hun selv for enhver pris ikke vil innrømme, eller skjønne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13702-amalgam/#findComment-66569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...