Gå til innhold

Er dette forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er en mann på 48 år som bruker Renitec 20 mg 1 tabelett om morgenen,jeg bruker også Tenormin 25 mg morgen og kveld.Disse medisinene har jeg brukt i 13 år.Jeg er tidligere rusmisbruker,alkohol og narkotika,dette klarte jeg å komme meg ut av i 1987,det er noen år siden det,jeg klarte det helt uten hjelp ville ut av dritten.Nå for tiden "doper jeg meg på trening jogging,sykling og går mye på ski,jeg er i kjempegod fysisk form synes jeg selv.For 2 månder siden trappet jeg ned på Renitec til halv dose 10 mg uten at blodtrykket har forandret seg prøvde også å ta halv dose Tenormin 25 mg,men da fikk jeg mye hjertebank og måtte fortsette som før.Blodtrykket mitt er ca.120/70 vilepuls ca 60.Jeg ble kvitt en iriterende hoste som jeg har hatt i alle år da jeg begynte med halv dose 10 mg Renitec.Kan jeg fortsette med denne dosen så lenge blodtrykket er som nå.MVH.johnne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137053-er-dette-forsvarlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest windy Wang

Jeg er ikke lege. Bare sykepleier. Så bra at du kom deg ut av rusproblema!!!

120/70 er et helt normalt blodtrykk, og du har fin hvilepuls. Hvis blodtrykket ditt holder seg sånn, kan jeg ikke forstå at det ikke skulle være forsvarlig om du fortsetter på den halve dosa med blodrykksenkende medisin. Du bør vel få målt blodtrykket ditt fra tid til annen nå rett etter du har trappet ned på dosa, for å forsikre deg om at det fortsatt ligger fint.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137053-er-dette-forsvarlig/#findComment-861402
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...