Gå til innhold

Norske soldater ler av hundedrap!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BettyBlue

12

• Prozak

10

• Sør

7

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Men det er slik det er å være der nede. Sønnen min var der i fjor og jeg må si jeg ble sjokkert over hva som skjedde der nede og videoene jeg har sett.

Det med hundeskytingen var jeg klar over men det er mange verre ting enn det der nede, synes jeg da.

Men det er slik det er å være der nede. Sønnen min var der i fjor og jeg må si jeg ble sjokkert over hva som skjedde der nede og videoene jeg har sett.

Det med hundeskytingen var jeg klar over men det er mange verre ting enn det der nede, synes jeg da.

Du sier det er slik å være der nede, jeg forstår jo at det må være grusomt å være i en slik situasjon, men å drepe uskyldige hunder? hva får noen til å gjøre det ++ alt det andre som du sier. Blir personene så kalde at de ikke ser selv hva de gjør?

Annonse

Du sier det er slik å være der nede, jeg forstår jo at det må være grusomt å være i en slik situasjon, men å drepe uskyldige hunder? hva får noen til å gjøre det ++ alt det andre som du sier. Blir personene så kalde at de ikke ser selv hva de gjør?

Nei, de gjør nok ikke det men det er et overlevelsesinstikt at de reagerer som de gjør.

Hundene har ofte rabies og de blir beordret til å skyte dem + en hel haug andre fæle ting.

Nei, de gjør nok ikke det men det er et overlevelsesinstikt at de reagerer som de gjør.

Hundene har ofte rabies og de blir beordret til å skyte dem + en hel haug andre fæle ting.

Ok jeg forstår jo hvis det var et sykt dyr de tok livet av, men å stå å le av det???? det forstår jeg ikke helt.

Det er krig. Man gjør som man blir befalt.

Man blir befalt å le sadistisk?

Disse drapene ble vel neppe utført etter befaling fra høyere hold. Snarere er det vel akkurat hva det ser ut som - mindreverdige sadistiske mennesker som får utløp for sine lyster.

Sorry, jeg er ikke engang interessert i å _forsøke_ å forstå disse "menneskene".

Man blir befalt å le sadistisk?

Disse drapene ble vel neppe utført etter befaling fra høyere hold. Snarere er det vel akkurat hva det ser ut som - mindreverdige sadistiske mennesker som får utløp for sine lyster.

Sorry, jeg er ikke engang interessert i å _forsøke_ å forstå disse "menneskene".

Jo, de blir beordret til å skyte hundene. Tror ikke de synes det er så innmari kult men det er mye som ikke er så kult når man er der nede.

Annonse

Jo, de blir beordret til å skyte hundene. Tror ikke de synes det er så innmari kult men det er mye som ikke er så kult når man er der nede.

Fra artikkelen i Dagbladet: "VG [sic.] har vist bildene til Forsvaret som kaller drapene uautoriserte."

Og hvorfor legger de "tøff" punkmusikk til videoen og distribuerer den?

Fra artikkelen i Dagbladet: "VG [sic.] har vist bildene til Forsvaret som kaller drapene uautoriserte."

Jeg har ikke sett den videoen. Jeg har bare sett private videoklipp og filmen fra Norbataljonen og det var mer enn nok for meg.

Men jeg er litt sart da når det gjelder slike ting.

Nei jeg har ikke sett videoen, tror ikke jeg orker det.

Jeg skjønner fy-reaksjonene her, men er overrasket over hvor lite Dorthes forsøk på svar blir merket seg og forstått.

Her er det mange med liten erfaring fra ekstremsituasjoner!

Også stor mangel på innsikt i menneskets psykologiske reaksjoner. At gutter flirer i en slik situasjon, er som om enkelte ikke kan bare seg for å le i begravelser: en nesten ustoppelig trang til å "få luft" i en skremmende og utålelig situasjon.

Klart det skal tas avstand fra, når det blir spilt inn på video og lagt hardroc bak - men det er igjen noe med å samtidig skjønne hva slags psykiske mekanismer som er ute og går.

Guttene opptrådte primitiv med latter, mange som har skrevet om det her, opptrer primitivt med ikke å fatte hvorfor de lo.

Jeg skjønner fy-reaksjonene her, men er overrasket over hvor lite Dorthes forsøk på svar blir merket seg og forstått.

Også stor mangel på innsikt i menneskets psykologiske reaksjoner. At gutter flirer i en slik situasjon, er som om enkelte ikke kan bare seg for å le i begravelser: en nesten ustoppelig trang til å "få luft" i en skremmende og utålelig situasjon.

Klart det skal tas avstand fra, når det blir spilt inn på video og lagt hardroc bak - men det er igjen noe med å samtidig skjønne hva slags psykiske mekanismer som er ute og går.

Guttene opptrådte primitiv med latter, mange som har skrevet om det her, opptrer primitivt med ikke å fatte hvorfor de lo.

Takk

Dette er unnskyldende bortforklaringer. En pedfil overgriper kan sikkert ha opplevd mye kjipt selv, være i en psykologisk ekstremsituasjon, så å si. So what? Fyren er like mye mindreverdig svin for det.

Akkurat det samme gjelder disse soldatene. Man har ansvar for egne handlinger.

Jeg er like mye imot dette som dere andre,uten tvil.

Og det siste jeg vil er å forsvare slike handlinger...

MEN....

Soldater ser mye,opplever mye,må utføre mye,

som er fullstendig utenfor vår fatte evne.

Klart de personlig må ta skade av slikt.

De må lære seg å bli kalde og ta avstand fra sine egne følelser.

Og jeg tror at den type oppførsel som her er vist er et tegn på skaden de har tatt av det de har måtte gå igjennom.

De blir til syvende og sist det de har måtte lære å være for å overleve.

De distanserer seg og blir kalde.

Gjest Pricilla

De blir beordret ja, men de er like mye med på det! De girer hverandre opp "se nå.." "jævlig bra skudd".. De er alle med på det! De LER!!! Og de gjør det foran barn!

De kan nekte å gjøre sånt, for det er ikke lov til å gjøre sånne ting, ikke engang i krig! Hadde hundene vært et problem, syke eller overflødige eller hissige så, men denne hunden står i bånd og logrer! Virker som feige drittunger alle sammen! Har ikke fått drept noen i krigen, så da skyter vi uskyldige hunder som eies av folk i stedet! Jævlig bra.. Sorry Dorthe, emn dette kan overhodet ikke unnskyldes p noen måte..

Ville likt å se de hengenes i pungen, eller fått en kule sjøl i kneet eller noe... Jævler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...