BettyBlue Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Det funker her. Inneholder bare ordet "Nettopp!" Det er Pompel som snakker. Ah. Den hadde jeg på pc'n før. I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp". *notert* Nå skjønner pilt at dyrevenner er bedre venner enn ikke-dyrevenner! :-) 0 Siter
BettyBlue Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Når det blir alvorlig, så skal begge ha behandling. Noen skutte hunder er ikke alvorlig - de hører til i "forstuet lilletå" kategorien. At dyreliv ikke betyr en noe for deg, må jeg visst bare akseptere. 0 Siter
Sør Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 At dyreliv ikke betyr en noe for deg, må jeg visst bare akseptere. Det er ikke at det ikke betyr noe - jeg er imot dyreplageri. Selvsagt. Poenget er at dette er en "forstuet lilletå" sammenlignet med hva annet som foregår i en krig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Ah. Den hadde jeg på pc'n før. I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp". *notert* Nå skjønner pilt at dyrevenner er bedre venner enn ikke-dyrevenner! :-) >>I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp". Nettopp! Nettopp! 0 Siter
BettyBlue Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke at det ikke betyr noe - jeg er imot dyreplageri. Selvsagt. Poenget er at dette er en "forstuet lilletå" sammenlignet med hva annet som foregår i en krig. Med vennlig hilsen Men nå tar jeg det for gitt at du skjønner mitt synspunkt: Man har misforstått når man konsekvent bagatelliserer dyretragedier ved å si at det er *verre* at et menneske lider. Så får du bare mene det du mener og vi kan igjen forbli uenige... 0 Siter
Sør Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Men nå tar jeg det for gitt at du skjønner mitt synspunkt: Man har misforstått når man konsekvent bagatelliserer dyretragedier ved å si at det er *verre* at et menneske lider. Så får du bare mene det du mener og vi kan igjen forbli uenige... Selvsagt er mennesketragedier verre enn dyretragedier. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Selvsagt er mennesketragedier verre enn dyretragedier. Jo, men det er irrelevant i denne sammenheng. Man må få lov til å reagere på dyretragedier uten å trekke inn at mennesketragedier er verre. 0 Siter
Sør Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Jo, men det er irrelevant i denne sammenheng. Man må få lov til å reagere på dyretragedier uten å trekke inn at mennesketragedier er verre. Men i en krig så skjer begge deler, og her er det kun dyretragedien som blir trukket frem, selv om den menneskelige tragedien er langt langt verre. 0 Siter
Grip Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Men i en krig så skjer begge deler, og her er det kun dyretragedien som blir trukket frem, selv om den menneskelige tragedien er langt langt verre. Det var en drøy påstand. Avisene er dagstøtt full av beretninger om krig og fanskap. Det er langt mellom historier om dyrs skjebne i krigssoner. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Men i en krig så skjer begge deler, og her er det kun dyretragedien som blir trukket frem, selv om den menneskelige tragedien er langt langt verre. Du mener man skulle holdt seg for god til å nevne dyretragediene som skjer i kjølvannet til en krig, og heller skrevet nok en reportasje om krigen og menneskene som rammes. Du kommer aldri til å forstå at man faktisk kan adskille dyre- og menneskeskjebner. ------ Det man derimot bør trekke inn i en tråd som denne - og det er også gjort - er hvorfor soldatene handler som de gjør. Men det er ikke det jeg har diskutert med deg nå, og det vet du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.