Gå til innhold

Norske soldater ler av hundedrap!

Anbefalte innlegg

Det funker her.

Inneholder bare ordet "Nettopp!"

Det er Pompel som snakker.

Ah. Den hadde jeg på pc'n før.

I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp".

*notert*

Nå skjønner pilt at dyrevenner er bedre venner enn ikke-dyrevenner!

:-)

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BettyBlue

12

• Prozak

10

• Sør

7

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

At dyreliv ikke betyr en noe for deg, må jeg visst bare akseptere.

Det er ikke at det ikke betyr noe - jeg er imot dyreplageri. Selvsagt.

Poenget er at dette er en "forstuet lilletå" sammenlignet med hva annet som foregår i en krig.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Ah. Den hadde jeg på pc'n før.

I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp".

*notert*

Nå skjønner pilt at dyrevenner er bedre venner enn ikke-dyrevenner!

:-)

>>I denne sammenheng er det sarkastisk "nettopp".

Nettopp!

Nettopp!

Det er ikke at det ikke betyr noe - jeg er imot dyreplageri. Selvsagt.

Poenget er at dette er en "forstuet lilletå" sammenlignet med hva annet som foregår i en krig.

Med vennlig hilsen

Men nå tar jeg det for gitt at du skjønner mitt synspunkt:

Man har misforstått når man konsekvent bagatelliserer dyretragedier ved å si at det er *verre* at et menneske lider.

Så får du bare mene det du mener og vi kan igjen forbli uenige...

Men nå tar jeg det for gitt at du skjønner mitt synspunkt:

Man har misforstått når man konsekvent bagatelliserer dyretragedier ved å si at det er *verre* at et menneske lider.

Så får du bare mene det du mener og vi kan igjen forbli uenige...

Selvsagt er mennesketragedier verre enn dyretragedier.

Annonse

Jo, men det er irrelevant i denne sammenheng.

Man må få lov til å reagere på dyretragedier uten å trekke inn at mennesketragedier er verre.

Men i en krig så skjer begge deler, og her er det kun dyretragedien som blir trukket frem, selv om den menneskelige tragedien er langt langt verre.

Men i en krig så skjer begge deler, og her er det kun dyretragedien som blir trukket frem, selv om den menneskelige tragedien er langt langt verre.

Det var en drøy påstand.

Avisene er dagstøtt full av beretninger om krig og fanskap. Det er langt mellom historier om dyrs skjebne i krigssoner.

Du mener man skulle holdt seg for god til å nevne dyretragediene som skjer i kjølvannet til en krig, og heller skrevet nok en reportasje om krigen og menneskene som rammes.

Du kommer aldri til å forstå at man faktisk kan adskille dyre- og menneskeskjebner.

------

Det man derimot bør trekke inn i en tråd som denne - og det er også gjort - er hvorfor soldatene handler som de gjør. Men det er ikke det jeg har diskutert med deg nå, og det vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...