Gå til innhold

Fullt utstyrt handikappleilighet, men finner ingen som vil ha den

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hvordan får man leid ut en slik?

Hvor henvender man seg for å finne leietakere?

Leiligheten er med senkekjøkken, to soverom, balkong med fjernbetjent skyvedør, fjernbetjent sengeheis, badekarheis med spesialbadekar, stor egen garasje, privat heis fra garasjen og helt moderne, bygd for 5 år siden. I villastrøk. Usjenert og høyt på en kolle.

Den er kluasulert for handikappa, og det gjør det litt vanskelig med leietakere.

Kommunen gjør ikke en dritt for å finne noen, de sier bare de ikke driver utleiemegling!!

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hva med å kontakte Norges Handikap Forbund (NHF) og/eller Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) - hhv. nhf.no og ffo.no

Kanskje de kan sette deg på sporet, dersom de ikke kan hjelpe direkte?

Jeg sendte et par eposter rundt om kring, men det kom ikke et pipp tilbake.

Det må da finnes noen som trenger slkt?

Alternativet er å rive ut alt utstyret og sende det tilbake til hjelpemiddelsentralen og så bygge om. Litt synd det også. Byggetilskuddet fra husbanken skrives ned over 10 år, og det kan lønne seg å la det stå tomt til det er ute. Hvis leiligheten selges må det betales tilbake, det som er saldoen.

Jeg sendte et par eposter rundt om kring, men det kom ikke et pipp tilbake.

Det må da finnes noen som trenger slkt?

Alternativet er å rive ut alt utstyret og sende det tilbake til hjelpemiddelsentralen og så bygge om. Litt synd det også. Byggetilskuddet fra husbanken skrives ned over 10 år, og det kan lønne seg å la det stå tomt til det er ute. Hvis leiligheten selges må det betales tilbake, det som er saldoen.

Hva med annonse i avisa og på rubrikkannonse-steder på nettet? Eller er det prøvd?

Uloba (de som administrere ordningen for personlig assistanse).

Sosialkontoret, har ikke de noen handikappede som har søkt kommunal leilighet el.lign.?

Ulv I Faarikaal

Hva med annonse i avisa og på rubrikkannonse-steder på nettet? Eller er det prøvd?

Uloba (de som administrere ordningen for personlig assistanse).

Sosialkontoret, har ikke de noen handikappede som har søkt kommunal leilighet el.lign.?

Absolutt gode forslag, jeg skal sjekke om det er forsøkt.

Absolutt gode forslag, jeg skal sjekke om det er forsøkt.

Det kan sikkert være lønnsomt å betale litt ekstra for å få inn annonsen på finn.no og andre bolig-sider som også har utleie-del.

Se under www.startsiden.no (eiendomsmarkedet, utleie) for flere slike steder.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ring Bolig og virkemiddelsentralen.

Men er det hev og senk kjøkken? Det eier hjelpemiddelsentralen så de henter det hvis det blir leid ut. De har bare ikke hatt tid til å hente det enda.

Neida, det foreligger avtale om det. De eier både heisen, sengeheisen, badekarheisen, badekaret, senkekjøkkenet og et par ramper. Men det blir i leiligheten hvis det leies ut til noen som har krav på slikt utstyr. Ellers er det kompensasjon til vi finner noen.

Neida, det foreligger avtale om det. De eier både heisen, sengeheisen, badekarheisen, badekaret, senkekjøkkenet og et par ramper. Men det blir i leiligheten hvis det leies ut til noen som har krav på slikt utstyr. Ellers er det kompensasjon til vi finner noen.

OK, da er det sikkert i orden. Jeg tenkte bare så dere ikke fikk dere noen overraskelser på veien.

Annonsere i Handicap-nytt?

Be noen sette opp et oppslag på Sunnaas sykehus (kanskje noen nyskadde som ønsker å bo i området hvor leiligheten ligger)?

Informere ergoterapeuten og boligkonsulenten i kommunen?

De som trenger slike leiligheter sliter ofte med å finne dem!

Ulv I Faarikaal

Annonsere i Handicap-nytt?

Be noen sette opp et oppslag på Sunnaas sykehus (kanskje noen nyskadde som ønsker å bo i området hvor leiligheten ligger)?

Informere ergoterapeuten og boligkonsulenten i kommunen?

De som trenger slike leiligheter sliter ofte med å finne dem!

Takk, jeg skal sjekke om det er prøvet. Det forundrer med at det ikke kommer svar på epost til flere instanser.

Annonse

Først, - kutt ut "handikappleilighet"! Leiligheten er ikke hadikappet (går jeg ut i fra), men er tilpasset en bevegelseshemmet...?

Og - de fleste som har slike ekstraordinære behov, bruker andre kilder enn vanlig boligannonser.

Ring til evt. lokale lag for funksjonshemmede, evt fylkeskontor. Det å komme til "dekka bord" når man har slike behov, - det er ikke verdagskost!

Lykke til! :-)

Først, - kutt ut "handikappleilighet"! Leiligheten er ikke hadikappet (går jeg ut i fra), men er tilpasset en bevegelseshemmet...?

Og - de fleste som har slike ekstraordinære behov, bruker andre kilder enn vanlig boligannonser.

Ring til evt. lokale lag for funksjonshemmede, evt fylkeskontor. Det å komme til "dekka bord" når man har slike behov, - det er ikke verdagskost!

Lykke til! :-)

For å være riktig PK heter det altså ikke funksjonshemmede men en persom med funksjonsnedsettelser :o)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...