Gå til innhold

Min datter har problemer.


mariannem

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et stort problem. For å starte med starten: For fire år siden ble min mann slått ned etter å ha jobbet overtid, og han er på vei til bussen hjem. Min yngste datter som den gang var fem tok det den gang veldig greit, det var verre med de to eldste. Men etterhvert gikk det greit med de to andre også. Men for halvannet år siden begynte minste å reagere hver gang pappa skulle jobbe lenge, reise bort alene ol. I starten oppførte hun seg veldig "rampete", og vi skjønte ikke hva det var, men etterhvert koblet vi det, og fikk snakket med henne.Og hun sa at hun var livredd hver gang pappa var borte. Vi snakket med skolen og datteren min har fått snakke med en sosial lærer endel. Mannen min har ikke jobbet kveldstid på lenge(uten at det var pga henne)men i går måtte han jobbe. Jeg sa det ved frokosten, og hun gikk på skolen. Etter et par timer ringer de fra skolen, min datter sitter på skolen og er helt fra seg. Pga at pappa skal jobbe. Jeg jobber rett ved, og gikk da over og fikk trøstet og snakket med henne og hun går inn i klassen igjen. Jeg visste ikke hvor lenge pappa skulle jobbe og sa derfor ikke noe om når han skulle komme hjem. Min datter legger seg, da ringer pappa og sier han er hjemme om ti min. Hun er såre fornøyd og alt er bra. Hun får snakket med han før hun sovner. Da jeg går inn for å si natta sier hun med sint stemme atjeg sa at pappa kom etter at hun sovnet. Vi får snakket sammen, og hun skjønner at jeg ikke visste noe om når han kom. Men det som egentlig er problemet er jo at hun er livredd hver gang pappa jobber eller er borte, for han kan bli slått ned igjen. Hva skal vi gjøre\si for å få hjulpet henne. Hun har det jo vondt, han må faktisk gjøre noe på kveldstid uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PPT kan kanskje hjelpe. Gå gjennom skole / helsesøster.

Fastlege kan hjelpe med henvisning til psykolog. (Selv har jeg mest tro på den veien.)

Det virker som hun kan trenge prof. hjelp til å komme over kneika. Det kan sikkert være godt for dere også og få litt veiledning på hvordan dere skal takle dette.

Slike ting kan skape mønstre i en familie som er vanskelig å se fra innsiden.

Håper dere får god og rask hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får samtaler med sosiallærer, hjelper det? Ellers kan hun bli henvist til PP-rådgiver, du kan gå til fastlegen, hun kan bli henvist til BUP (barne og ungdomspsykiatrien) osv. Fastlegen går raskest. Kanskje kan dere også med litt veiledning hjelpe henne best selv. Familiekontoret er et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...