Gå til innhold

KFOR det beste hundefôr...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

11

• Grip

7

• favn

7

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest bbbbbbbbbb

Det som er kjipt i dette tilfellet er ikke tapet av to kjøtere i den store sammenhengen.

Det som er kjipt er at norske soldater gjennom denne videoen distribuerer et inntrykk totalt blottet for forstand, dannelse og verdighet. Det er flaut!

nemlig

Annonse

Hei,

Nei, selvsagt bør man fordømme det, men det er jo mye viktigere at man fokuserer på hva som faktisk foregår i en krig, istedet for en liten utvalgt del.

I denne krigen har det vært massemord, massevoldtekter, og så mye faenskap at det blir umulig å forholde seg til. Da blir det kynisk å kritisere soldater for å drepe hunder, når andre rundt dem dreper mennesker.

Med vennlig hilsen

De forkuserer på krigen ved å også fokusere på dette...

Som sakt i diskusjon i går kveld, viser denne lille respekten for liv seg også i forhold til andre der nede? Hvordan ser soldatene på menneskene hvis de uten problemer kan pine dyr slik?

Soldatene er vel opplært til å skulle takle det forskjellige horrible som skjer rundt dem, deres oppførsel og syn på liv avgjør vel alt det "andre" som skjer i en krig, som voldtekter ol.

Våre soldater har vist en forkastelig holdning til levende liv, og det bør selvsakt slåes hardt ned på og undersøkes...for denne holdningen kan vise seg andre steder også...til disse voldtektene, unødvendige mordene osv.

Og vi er et såpass "sivilisert" land at slik hundeslakt gjør inntrykk...

Det vi ser er horribelt i seg selv, men kan også fortelle oss meget skremmende "mellom linjene".

Hilsen...

Gjest Liizabet

1 - Det er forskjell på å skyte løshunder og hunder som står fasttjoret i bånd. Bikkjene på Toten var ikke bundet på noe vis. (Slapp av - ikke noe forsøk på unnskyldning fra min side..)

2 - Det er forskjell på drap der døden inntreffer momentant og der dyret bare skadeskytes og dør en langsom og pinefull død.

3 - Det er forskjell på å drepe for å forhindre smittespredning av f.eks rabies, og å skyte som atspredelse.

Og selvfølgelig - vi dyrekjære bryr oss jo ikke om folk, for det er jo ikke mulig å se begge aspekter samtidig. Det er jo faktisk du som er trangsynt, hvis du ikke kan innse det.

Det er også synd på enkelte av disse soldatene, som kan oppføre seg så til de grader infantilt, og som kan slite med dette i år etterpå. (jmfr artikkelen over her der en soldat sier at han slet veldig med disse minnene etter tjenesten)

Jeg vil ikke akkurat signere tiraden din, men bare si at 'hund som kjæledyr i samfunnet' er en eneste stor absurd feiltakelse.

Hunder er rovdyr og det er rett og slett frekt og perverst av hundeeiere å forlange at omgivelsene, barn og voksne, skal innrette seg etter rovdyr som de (hundeeiere) fritt har valgt å importere innenfor samfunnsradiusen.

Førerhunder er selvsagt unntatt, så det er sagt.

Når det er sagt... Kant, feks, sier at vi skal være snille med dyrene rett og slett fordi det gjør oss humane. Så denne soldat-saken er bare flau og ekkel - forutsatt at video og bilder ikke lyver.

Gjest Liizabet

Jeg vil ikke akkurat signere tiraden din, men bare si at 'hund som kjæledyr i samfunnet' er en eneste stor absurd feiltakelse.

Hunder er rovdyr og det er rett og slett frekt og perverst av hundeeiere å forlange at omgivelsene, barn og voksne, skal innrette seg etter rovdyr som de (hundeeiere) fritt har valgt å importere innenfor samfunnsradiusen.

Førerhunder er selvsagt unntatt, så det er sagt.

Når det er sagt... Kant, feks, sier at vi skal være snille med dyrene rett og slett fordi det gjør oss humane. Så denne soldat-saken er bare flau og ekkel - forutsatt at video og bilder ikke lyver.

"'hund som kjæledyr i samfunnet' er en eneste stor absurd feiltakelse."

Jøss, den var drøy. men ok..

Gjest Liizabet

Jeg argumenterer en smule for mitt syn. Men det gjør ikke du?

Jeg har ikke tenkt å argumentere i det hele tatt, ville bare uttrykke overraskelse over noe _jeg_ mener er drøyt. Men du har ditt standpunkt, og jeg har et annet.

Ikke vant til det på DOL kanskje? :-)

Hei Rubia,

Det er da ingen som sier at det de gjorde var "riktig og flott". Poenget er at sammenlignet med all faenskapen som foregår i en krig så er dette rimelig "uskyldig", selv om det selvsagt ikke burde skje. Poenget er vel at krig ikke burde skje.

Med vennlig hilsen

Det har du sikkert rett i.

På den annen side er det en realitet at folk med dyr bruker langt mer på mat og medisin på disse enn på "fattige barn i Afrika".

Det er også en realitet at tapet av et kjæledyr i en familie, oppleves som langt verre enn vissheten om at det daglig dør tusenvis av mennesker av sult, krig og fanskap...selv om vi ser det på tv.

Det er greit slik, vi har mest "omsut" for de nære ting. Praktisk og helsemessig sett nødvendig.

....

I bikkjesaken kan vel reaksjonene i stor grad tilskrives at nordmenn forventes å opptre med en viss verdighet og dannelse (som flere påpeker), selv de i uniform.

Annonse

Jeg har ikke tenkt å argumentere i det hele tatt, ville bare uttrykke overraskelse over noe _jeg_ mener er drøyt. Men du har ditt standpunkt, og jeg har et annet.

Ikke vant til det på DOL kanskje? :-)

Fra dol er jeg vant til mye rart.

Men hvis du er uenig med meg og gir uttrykk for det, er jo hele vitsen å fortelle _hvorfor_ du er uenig.

Det har du sikkert rett i.

På den annen side er det en realitet at folk med dyr bruker langt mer på mat og medisin på disse enn på "fattige barn i Afrika".

Det er også en realitet at tapet av et kjæledyr i en familie, oppleves som langt verre enn vissheten om at det daglig dør tusenvis av mennesker av sult, krig og fanskap...selv om vi ser det på tv.

Det er greit slik, vi har mest "omsut" for de nære ting. Praktisk og helsemessig sett nødvendig.

....

I bikkjesaken kan vel reaksjonene i stor grad tilskrives at nordmenn forventes å opptre med en viss verdighet og dannelse (som flere påpeker), selv de i uniform.

Og - det må vel komme som et sjokk for deg at nordmenn ikke er bedre/verre enn andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...