Gå til innhold

NHD/Psykose eller ikke


andungen

Anbefalte innlegg

hei, og vel overstått jul..

psyken min sa at vi måtte definere om jeg hadde en psykose eller ikke. Jeg har masse skumle fantasier/litt bisarre..blodige og gyselige..men hun lurte på om jeg kunne kontrollere dem eller ikke. Hvis ikke var de psykotiske sa hun og jeg måtte muligens legges inn. Turde ikke snakke om "filmene" eller de bisarre tankene til henne. Hun sa jeg måtte tenke over om de var psykotiske eller ikke..om jeg har kontroll. Men hvordan vet jeg egentlig det?...tankene dukker jo bare opp..vet at mye er helt psykt..og at jeg reagerer for sterkt..men hvordan skille psykose fra *ikke psykose*?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke helt være med på psykologens premisser. Det kan da umulig være din oppgave å avgjøre om du har en psykose eller ikke. Jeg har aldri hørt om slikt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt være med på psykologens premisser. Det kan da umulig være din oppgave å avgjøre om du har en psykose eller ikke. Jeg har aldri hørt om slikt før.

Syntes også det var litt rart, men hun presset meg ikke til å fortelle om noen av de bisarre tankene, men sa at jeg kunne skrive opp noen av dem, så hun kunne lese dem og muligens avgjøre det da?

Satt egentlig å ventet på at hun skulle spørre, men hun gjorde det ikke..muligen for å skåne meg..blir litt forvirra jeg mens blodet renner ned fra veggene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...