Gå til innhold

NHD: For høy dose?


hpks

Anbefalte innlegg

Jeg har sannsynligvis RBD, og i den forbindelse har psykiateren min og jeg funnet ut at jeg skal prøve noe stemningsstabiliserende- Orfiril. Han har skrevet på resepten at jeg skal begynne med 300 mg de første tre dagene for deretter å øke med 200 mg til jeg når 1200 mg. Etter èn uke med 1200 mg skal jeg ta blodprøve. Jeg synes dette høres litt mye ut. Har sett på det andre brukere har skrevet, og det virker som om mange ikke bruker så mye. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

10-20 mg/kg kroppsvekt er vanlig, så dette høres rimelig normalt ut.

Jeg bruker oftest å måle serumkonsentrasjon første gang heller på noe jeg tror er en for lav dose f. eks 900 mg.

Det viktigste er dog at en følger opp med målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...