Gå til innhold

Hundedrapene - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest krøvel velle voll i valle

Ukontrollerbare påstander, slik som at du skal ha tjenstegjort i Kosovo, er mildt sagt latterlig og unødvendig å komme med. Indignasjon og moralske anfektelser på disse bikkjenes vegne er greit nok, men ikke utgi deg for du sannsynligvis ikke er.

Soldatene har vist en grad av uforstand i tjenesten, brukt sine tjenestevåpen uten hjemmel og satt Forsvaret i forlegenhet ved å distribuere en video av leken, men ut over det er dette en fillesak.

OK,

du er ansatt som moderator her formoder jeg?

Ettersom du tar ansvar og "siler" innleggene for oss andre ved å peke på hvilken informasjon som er latterlig,hva som kan aksepteres osv.

Er det slik at jeg kommer med ukontrollerbare påstander ,kan jeg da føle meg trygg på at du veileder meg?

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• Goliath

4

• Mistera

4

• Mr Kahn

3

Mest aktive i denne tråden

OK,

du er ansatt som moderator her formoder jeg?

Ettersom du tar ansvar og "siler" innleggene for oss andre ved å peke på hvilken informasjon som er latterlig,hva som kan aksepteres osv.

Er det slik at jeg kommer med ukontrollerbare påstander ,kan jeg da føle meg trygg på at du veileder meg?

Nei, jeg er ikke ansatt, men jeg forbeholder meg retten til å stille meg tvilende til «soldater» som liksom skal moralisere over kolleger. Egne «erfaringer» er verdiløse så lenge personen er anonym.

Gjest krøvel velle voll i valle

Nei, jeg er ikke ansatt, men jeg forbeholder meg retten til å stille meg tvilende til «soldater» som liksom skal moralisere over kolleger. Egne «erfaringer» er verdiløse så lenge personen er anonym.

Ok,med dette innlegget berga du deg akkurat fra å bli valgt ut til neste ukes trekning i JokerNord.

Vi virrer jokeren......

Uansett så gjorde disse soldatene noe de ikke hadde blitt oppfordret til. Dette var på fritiden, de gjorde det av kjedsomhet fordi de hadde såå veldig lyst til å skyte noe. De snakket om dette på 1930 igår på tvn, der hadde de også sjefen i norge over disse soldatene og han sa selv at det var en skam at slik kunne skje, dette hadde ingenting med de vanlige oppdragene å drepe hunder med rabies som foregår under helt andre omstendigheter. Saken skulle bli etterforsket i militæret, men de mente at dette hadde sjedd for ca 2 år siden ifølge filmen.

Viktig å se er at dette ikke er representativt, men guttestreker. Jeg har sett bondegutter skyte villkatter og bruke jakthund for å ta dem. De har stor glede av jakten.

At man får et annet syn på hunder når man har sett en hundeflokk angripe mennesker, er helt sikkert.

Mange barn blir faktisk bitt av løshunder, og mange løshunder har rabies. Rabies er livsfarlig.

Hvis du har fulgt med på nyhetene så har de faktisk sagt der at dette du ser på filmen ikke har noe med hva soldatene fikk i oppdrag der nede. Ja, de skyter villhunder når det er et stort problem med rabies osv, men obersten eller hva det var sa selv at det som kom frem på filmen var tydelig ikke et vanlig oppdrag, dette var noe som var filmet i fritiden til soldatene og det skulle bli etterforsket. Han syntes selv at det var en skam at slikt kunne skje.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvis du har fulgt med på nyhetene så har de faktisk sagt der at dette du ser på filmen ikke har noe med hva soldatene fikk i oppdrag der nede. Ja, de skyter villhunder når det er et stort problem med rabies osv, men obersten eller hva det var sa selv at det som kom frem på filmen var tydelig ikke et vanlig oppdrag, dette var noe som var filmet i fritiden til soldatene og det skulle bli etterforsket. Han syntes selv at det var en skam at slikt kunne skje.

Eneste som er tvilsomt er våpenet som ble brukt, det egner seg ikke til jakt. Og at hundene kanskje tilhører noen som vil savne dem.

Eneste som er tvilsomt er våpenet som ble brukt, det egner seg ikke til jakt. Og at hundene kanskje tilhører noen som vil savne dem.

eller kanskje hele familien som eide hunden kanskje ble drept først!

...men, det er jo ikke så viktig.... det er jo _hundene_ vi snakker om nå.

Ok,med dette innlegget berga du deg akkurat fra å bli valgt ut til neste ukes trekning i JokerNord.

Vi virrer jokeren......

I couldn't give a wet fart, either way. Er du så komplett ute av stand til å diskutere sak uten å angripe debattantene, så får dette heller bli en sak mellom deg og redaksjonen.

Ha en god helg.

For at du skal ha noen grad av troverdighet så kan du kanskje nevne noe om hvor du tjenestegjorde, vilken bataljon og vilken tropp?

Og hva du hadde som oppgave der?

For ærlig talt - dette virker mer som skrevet av en "dol-kjærring" enn en Kosovo veteran:-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

For at du skal ha noen grad av troverdighet så kan du kanskje nevne noe om hvor du tjenestegjorde, vilken bataljon og vilken tropp?

Og hva du hadde som oppgave der?

For ærlig talt - dette virker mer som skrevet av en "dol-kjærring" enn en Kosovo veteran:-)

Neppe soldat, nei.

Det er enkelt å teste dah. Bare et par spørsmål feller de fleste.

En jeg traff i utlandet, som påsto han var leiesoldat, spurte jeg om hva hans personlige våpen het. Han sa F16 (det er et fly) det riktige er nok Colt M16 sannsynligvis en A2, en soldat tar ikke feil slik.

http://www.scottsdalegunclub.com/Pictures/Machineguns/ColtM16A2Left.jpg

Neppe soldat, nei.

En jeg traff i utlandet, som påsto han var leiesoldat, spurte jeg om hva hans personlige våpen het. Han sa F16 (det er et fly) det riktige er nok Colt M16 sannsynligvis en A2, en soldat tar ikke feil slik.

Hva snakker du om?

F16 egner seg da utmerket som et personlig våpen! :D

Neppe soldat, nei.

En Colt M16 utstyrt med rødpunktsikte er nok ikke et uvanlig våpen for leiesoldater.

Dog er det et mer uvanlig våpen for en vanlig infanterist.

F16 som personlig våpen må vel sies å være litt vel "eksklusivt" :-)

Ulv I Faarikaal

En Colt M16 utstyrt med rødpunktsikte er nok ikke et uvanlig våpen for leiesoldater.

Dog er det et mer uvanlig våpen for en vanlig infanterist.

F16 som personlig våpen må vel sies å være litt vel "eksklusivt" :-)

Jeg ville like å ha en F16 med 20 mm Gatling, seks Sidewinder og fire Maverick under vingene, da skulle det i hvert fall bli svært ryddig etter en konflikt.

Bedre liker jeg A10 Worthog med 40 mm panserbrytende, 100 skudd i sekundet. Da blir det ikke så mye tidkrevende diskusjoner. De laget huller i massivt panserstål som du kunne putta hele neven i.

Jeg ville like å ha en F16 med 20 mm Gatling, seks Sidewinder og fire Maverick under vingene, da skulle det i hvert fall bli svært ryddig etter en konflikt.

Bedre liker jeg A10 Worthog med 40 mm panserbrytende, 100 skudd i sekundet. Da blir det ikke så mye tidkrevende diskusjoner. De laget huller i massivt panserstål som du kunne putta hele neven i.

Ulempen med A10 er at de er litt for enkle å skye ned mens man "leker seg" med Worthog'en.

Fordelen er at de har verdens beste utskytingssete - og motorene plassert så langt fra cokpit som mulig når det kommer et varmesøkende missil opp i "ræva" på deg:-)

Hva snakker du om?

F16 egner seg da utmerket som et personlig våpen! :D

Bare så lite praktisk å bære med seg:-)

Dog finnes det selvfølgelig noen fordeler som langt på vei kan oppveie ulempene.

Litt kortere reisetid når man må forflytte seg over større avstander f.eks. Dog er prisen for hva det koster pr. km reist forholdsvis høy:-)

Ulv I Faarikaal

Ulempen med A10 er at de er litt for enkle å skye ned mens man "leker seg" med Worthog'en.

Fordelen er at de har verdens beste utskytingssete - og motorene plassert så langt fra cokpit som mulig når det kommer et varmesøkende missil opp i "ræva" på deg:-)

De trenger god etterretning og støtte, da de er trege og tunge.

Flygeren sitter i et godt pansret "badekar" som veier nesten to tonn bare det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...