xine73 Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Har vært avhengig av otrivin nesespray siden graviditet for tre år siden, hvor slimhinnene hovnet opp. Bruker bare ved leggetid, men er veldig mye tett også på dagtid. Har i siste år bare brukt barne-otrivin, som også hjelper. Får ikke sove uten. Hovner opp i nesen med en gang jeg legger meg ned. Er i siste halve året mer og mer plaget, også med tørrhet i gane og svelg. Er også veldig plaget av tungpustethet og uregelmessig hjerterytme/ekstraslag flere ganger til dagen, og har hatt disse økende plagene rundt et års tid. Har tatt ekg, er veldig sliten, tatt prøver hos lege, men alt ser bra ut. Plages veldig av dette flere ganger til dagen, spesielt etter måltider og arbeid/aktiviteter. Kom til å tenke på om det kunne være noen sammenheng med avhengigheten av nesespray, føler det hjelper litt på tungpusten/uroligheten i hjerterytmen? Det hjelper også litt på med et bad. Er veldig sliten og lei av disse plagene, som også gjør meg urolig flere ganger til dagen! Har prøvd flere leger nå, også fortalt om avhengigheten av nesespray, men ingen bryr seg noe særlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13728-bivirkninger-ved-nesespray/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 30. desember 2000 Del Skrevet 30. desember 2000 Til xine-73. Avhengigheten din av nesespray er dessverre ganske vanlig. En gradvis nedtrapping, der du til slutt må tøle opptil 10 dager med tett nese om natten er nødvendig. Noen kan ha hjelp av cortison-holdig nesespray. De fleste former for uregelmesig hjerteslag og hjertebank er ufarlige, og blir værre ved stress, etter måltider der mye blod går til tarmene, eller ved lav blodprosent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13728-bivirkninger-ved-nesespray/#findComment-66564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.