Gå til innhold

NHD - tolvon for søvnvansker


Gjest tod

Anbefalte innlegg

Jeg har bedt om å få tolvon for innsovningsvansker. Jeg har inntrykk av at du mener det er den beste medisinen ved langvarige søvnvansker?

Nå har jeg kommet på noe jeg leste i Dagbladet for mange år sida, om en fyr som mente han hadde blitt ekstremt lysømfintlig pga. bruk av Tolvon. Hypokonder som jeg er har jeg hengt meg opp i dette, men kan ikke se at det står noe om det i Felleskatalogen - kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I Dagbladet er det alltd en eller annen fyr som.....

Er ikke det nettopp hypokondernes problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Dagbladet er det alltd en eller annen fyr som.....

Er ikke det nettopp hypokondernes problem?

Jo, Dagbladet er noe herk i så måte.

Men lysømfintlighet kan altså være en bivirkning av Tolvon? Regner med den er svært sjelden i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jo, Dagbladet er noe herk i så måte.

Men lysømfintlighet kan altså være en bivirkning av Tolvon? Regner med den er svært sjelden i så fall?

Nei, det har jeg aldri hørt om.

Men leter du lenge nok finner du også en som mener han har fått fotsopp av Tolvon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte Tolvon for noen år siden,hjalp meg veldig godt,

eneste ulempen var at jeg var veldig trett dagen etter..

bivirkninger utenom tretthet merket jeg ikke noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Dagbladet er noe herk i så måte.

Men lysømfintlighet kan altså være en bivirkning av Tolvon? Regner med den er svært sjelden i så fall?

Oppegående som du virker i innleggene,synes jeg du skal bruke samme fornuft mot deg selv, som du gjør mot andre

(Ps godt ment:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg merket ikke noe til det og jeg er veldig lysømfindlig fra før. Nå har jeg prøvd remeron også og synes de er veldig bra de og. Så gå for det du. De gjør bare godt. :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med lysømfintlig. Merket derimot at jeg fikk mye større pupiller av medisin. Mulig det spiller en rolle. Større pupiller slipper inn mer lys osv.

Gikk selv på Tolvon for søvnproblem og det hjalp veldig i en periode, avsluttet behandling for en stund siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med lysømfintlig. Merket derimot at jeg fikk mye større pupiller av medisin. Mulig det spiller en rolle. Større pupiller slipper inn mer lys osv.

Gikk selv på Tolvon for søvnproblem og det hjalp veldig i en periode, avsluttet behandling for en stund siden nå.

Ble pupillene normale etter at du slutta med medisinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble pupillene normale etter at du slutta med medisinen?

Ja, pupillene gikk tilbake til "normalen" rimelig kjapt etter jeg sluttet med medisinen.

Jeg synes det var verdt det å bruke Tolvon, tror nytten av å ha en god natts søvn oppveier for en god del andre "bivirkninger". Søvn er utrolig viktig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...