Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Vet du grunnen til at du har søvnproblemer. Er du depremert, utslitt eller er det "bare" søvnvansker?

Av og til må en ta ett valg. Hva er det nest beste alternativet. Man kan bli psykisk avhengig også. Jeg tok "sove"tabletter selv om jeg ikke trengte dem fordi det var så deilig å få sove om natten. Det var jo en kjempeplage dagen etterpå for de hang så lenge i.

Så er valget, vil en sove steinhard om natten eller være hundre prosent våken om dagen. For meg var valget greit, men ikke enkelt å gjennomføre.

Har du en mulihet for å ta en kvart tablett, eller gå over til en mildere type?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137303-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-857748
Del på andre sider

Vet du grunnen til at du har søvnproblemer. Er du depremert, utslitt eller er det "bare" søvnvansker?

Av og til må en ta ett valg. Hva er det nest beste alternativet. Man kan bli psykisk avhengig også. Jeg tok "sove"tabletter selv om jeg ikke trengte dem fordi det var så deilig å få sove om natten. Det var jo en kjempeplage dagen etterpå for de hang så lenge i.

Så er valget, vil en sove steinhard om natten eller være hundre prosent våken om dagen. For meg var valget greit, men ikke enkelt å gjennomføre.

Har du en mulihet for å ta en kvart tablett, eller gå over til en mildere type?

Mvh

hei Kizza

takk for svar. Jeg er helt instillt på å trappe ned. Har du noen gode, praktiske råd? Har prøvet vallerina natt (Apoteket) og the som er søvndyssende, men det hjelper ikke. Finnes det andre hjelpemidler?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137303-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-858105
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

hei Kizza

takk for svar. Jeg er helt instillt på å trappe ned. Har du noen gode, praktiske råd? Har prøvet vallerina natt (Apoteket) og the som er søvndyssende, men det hjelper ikke. Finnes det andre hjelpemidler?

Det finnes sikkert mange remedier en kan prøve. Noe som er gratis er å vente til en kjenner at en blir trøtt, ikke hvile middag. Så legger en seg i senger og slapper av. Konsentrerer seg først om bena, tenker at de blir tunge, så armene, kroppen og hodet. Det hjelper av og til.

Ellers har jeg ofte lånt lydbøker som jeg hører på om kvelden når jeg har lagt meg. Da er iallefall ikke natten bortkastet om en ikke får sove.

Men det aller beste er å legge seg til vanlig tid og prøve å slappe av. Men enkelt er det ikke.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137303-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-859559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...