Gå til innhold

Bil: EPC-lampe hva er den til ? Bilen stoppa inni tunellen


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Trur du ikke bilen fikk kvelningsanfall inni tunellen, og der sto Ulv og kopa mens biler tuta i stedet for å hjelpe.

Til slutt gikk det opp for idiotene at jeg ikke sto der for moro skyld og hjalp til å dytte den bort til en nødplass.

Motoren kvalte seg og en lampe i dashbordet merket EPC lyste. Samtidig blunket lysa i hele bilen.

Hva faen betyr det?

Bilen er nesten ny. Ikke et ord i instruksjonsboka om lampa.

En stund etter kunne jeg kjøre videre fordi problemet var vekk. En fyr fra Viking sjekka at det var trygt å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette vet vi alt om, samboeren min og jeg. hos oss var det en defekt karmaksling, slik at bilen til stadighet gikk på nødprogram og når det ble for mye for den stakkars bilen, så kveltes den. gjerne inni tunneler samt motorveier i 100 km/t. skikkelig gøy, spesielt mår servoen kobler ut....

kostet et par tusenlapper, 3-4000 tror jeg. og bilen har hatt det utmerket siden. noe herk med all den elektronikken. tåler ikke'no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette vet vi alt om, samboeren min og jeg. hos oss var det en defekt karmaksling, slik at bilen til stadighet gikk på nødprogram og når det ble for mye for den stakkars bilen, så kveltes den. gjerne inni tunneler samt motorveier i 100 km/t. skikkelig gøy, spesielt mår servoen kobler ut....

kostet et par tusenlapper, 3-4000 tror jeg. og bilen har hatt det utmerket siden. noe herk med all den elektronikken. tåler ikke'no.

karmakslingsmåleren var defekt, ikke selve karmakslingen. det _kan_ altså være en feil hvor som helst i elektronikken i bilen din, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW eller Audi?

Electronic engine power control.

Vanligvis feil på innsprøytning eller tenning.

Siden du kjørte inn i en tunnel er kondens på diverse sensorer eller kretskort den mest sannsynlige løsningen.

Feilen skal være lagret i loggen til styringssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

VW eller Audi?

Electronic engine power control.

Vanligvis feil på innsprøytning eller tenning.

Siden du kjørte inn i en tunnel er kondens på diverse sensorer eller kretskort den mest sannsynlige løsningen.

Feilen skal være lagret i loggen til styringssystemet.

Det er VW Caddy.

Og lurer på om jeg får mer trøbbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...