Gå til innhold

Sammen med psykiater på cafè?


Gjest kanskje litt dumt, men...

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje litt dumt, men...

Når jeg skal avslutte behandling med psykiateren min etter mange år... Er det ok å be han ut på cafè? (På dagtid, eller tidlig kveld.)

Som en avslutning mener jeg. Ikke noe mer enn å ta en kaffe sammen og spise en kake...

Er det lov? Og er det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat hvor grensa går eller burde gå sånn etisk og juridisk er jeg ikke sikker på.

Jeg mener at det ikke er naturlig at en som har et profesjonelt forhold til en pasient skal omgås på en privat måte på fritiden.

Hva med å skrive et hyggelig kort hvor du takker for samarbeidet og hvor du kanskje kan vise til noe konkret som har endret seg i løpet av terapien? Det vil h*n nok sette stor pris på. En liten blomst eller noe du har laget selv kan du legge ved, men ikke noe stort eller dyrt, syns jeg.

Jeg er redd du kan bli avvist eller at det kan bli en flau situasjon om du spør psykiateren om å avslutte på kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det synes jeg ikke du skal foreslå. Juridisk er det lov, men en fornuftig psykiater vil takke nei.

Jeg synes soleils forslag er godt. Dersom du kan skrive ærlig om at terapien har hjulpet deg, vil det være en stor inspirasjon til å fortsette å hjelpe andre. Det er spesielt givende om du skriver litt konkret om hvelke sider ved livet som har blitt lettere og hvilke hvor du ikke har gjort fremskritt. Tilbakemelding er en svært god hjelp for å kunne forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg absolutt ikke ha gjordt, det blir helt feil. Jeg gav en blomst og la ved et lite kort til min psykriater og sa at jeg var glad for at hun hadde hjulpet meg til et bedre liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...