Gå til innhold

Dansk integrasjonsfiasko skaper svart arbeidsmarked

Anbefalte innlegg

Det er så fristende å si: "hva var det jeg sa?"

Les artikkelen til ende - særlig om hvem som jobber, og hvor mye:

"Han mener at innvandrere gradvis mister lojaliteten til samfunnet mens de stanger hodet i veggen og til sist må oppgi å få jobb innenfor sitt eget fag, selv om de har bodd i Danmark fra barnsben av og gjennomført et aldri så vellykket dansk utdanningsforløp. Flere undersøkelser har nemlig påvist at svært mange arbeidsgivere kvier seg for å ansette innvandrere."

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=736462

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Mr Kahn

9

• Grip

8

• Ulv I Faarikaal

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest jist ask

Ja du finner stadig nye unnskyldninger for å forsvare mørkhudede.Man begynner å lure på hvilken personlig kobling du har til dem, ettersom det omtrent er det eneste du skriver om her.

Er du utlending, eller av utenlandsk opprinnelse selv?Eller er din sambo-ektefelle det?

Ja du finner stadig nye unnskyldninger for å forsvare mørkhudede.Man begynner å lure på hvilken personlig kobling du har til dem, ettersom det omtrent er det eneste du skriver om her.

Er du utlending, eller av utenlandsk opprinnelse selv?Eller er din sambo-ektefelle det?

Hvilken relevans skulle min hudfarge ha?

Annonse

Gjest Vitebegjærlige

Hvorfor?

Hvilken forskjell vil det utgjøre?

Er ikke det vesentlige hvilken argumenter en person presenterer, og ikke hvilken hudfarge vedkommende har?

Nei jeg synes bare det er intressant hvordan mennesker ser ut, hvor fargerike vi er her.Jeg har alltid lurt på hva som skjuler seg bak nicket, og hvilke private forbindelser vedkommende har til sin hjertesak.

Nei jeg synes bare det er intressant hvordan mennesker ser ut, hvor fargerike vi er her.Jeg har alltid lurt på hva som skjuler seg bak nicket, og hvilke private forbindelser vedkommende har til sin hjertesak.

Jeg har bodd ørten år i utlandet (Latin-Amerika, Europa, S Afrika, osv) og har sett (særlig i SA) hvilke mareritt som kan skje når man har "oss og dem" holdninger og apartheid. Jeg vil gjerne at Norge skal unngå alle de feilene de gjør i Danmark nå.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta

Det er åpenbart slik i Norge allerede.

Og dette har blitt en ond sirkel. Dersom mangel på jobb resulterer i "omfattende svart arbeid, sosialt bedrageri og skattesvindel blant flyktninger og innvandrere" så minker tilliten til disse gruppene ytterligere, og da blir det enda vanskeligere å få jobb.

Dette er jo nettopp en konsekvens av en skandaløs innvandringspolitikk, en utvikling som man med sikkerthet kunne forutsi.

Når landet legges åpent for et stort antall fremmedkulturelle lykkejegere, må det gå galt. Og det gjør det da også.

Nå spinner den onde sirker raskt rundt. Segregering og håpløshet regjererer, kriminaliteten øker. Færre og færre danske eller nordmenn vil følgelig ha noe med de nyankomne å gjøre, og segregering og håpløshet øker ytterligere.

Denne utviklingen er selvsagt et politisk ansvar og resultat av politiske valg.

Så langt har de ansvarlige sluppet billig unna. Vi får håper situasjonen eksploderer i trynet på dem slik at denne skandalen kan bli en sak i valgkampen nesten år.

Annonse

Det er åpenbart slik i Norge allerede.

Og dette har blitt en ond sirkel. Dersom mangel på jobb resulterer i "omfattende svart arbeid, sosialt bedrageri og skattesvindel blant flyktninger og innvandrere" så minker tilliten til disse gruppene ytterligere, og da blir det enda vanskeligere å få jobb.

Ja, og siden innvandrerene åpenbart er her for å bli, så er det viktig å få brutt denne sirkelen før det blir slik som i Danmark.

Dette er jo nettopp en konsekvens av en skandaløs innvandringspolitikk, en utvikling som man med sikkerthet kunne forutsi.

Når landet legges åpent for et stort antall fremmedkulturelle lykkejegere, må det gå galt. Og det gjør det da også.

Nå spinner den onde sirker raskt rundt. Segregering og håpløshet regjererer, kriminaliteten øker. Færre og færre danske eller nordmenn vil følgelig ha noe med de nyankomne å gjøre, og segregering og håpløshet øker ytterligere.

Denne utviklingen er selvsagt et politisk ansvar og resultat av politiske valg.

Så langt har de ansvarlige sluppet billig unna. Vi får håper situasjonen eksploderer i trynet på dem slik at denne skandalen kan bli en sak i valgkampen nesten år.

Hvis du nå kunne holde deg til sak, så omhandler ikke artikkelen evt. "lykkejegere", men helt vanlige mennesker som tilfeldigvis ofte har en annen hudfarge enn deg.

Segregeringen er et direkte resultat av "oss og dem" holdningene som bl.a. du sprer her på DOL.

Nei, vennligst spar oss er du snill!

Skaff deg heller en hobby som får tankene over på noe helt annet du, laaaangt unna datamaskiner og edle dråper.

Diskuter sak - ikke person! Det er det samme forbannede tullet hver jævvla gang som ødelegger alle forsøk på skape en interessant diskusjon om noe som opptar folk flest.

Er du så tanketom og uinteressert, så la plassen stå åpen for de som har noe å si i anledning saken.

Hvis du nå kunne holde deg til sak, så omhandler ikke artikkelen evt. "lykkejegere", men helt vanlige mennesker som tilfeldigvis ofte har en annen hudfarge enn deg.

Segregeringen er et direkte resultat av "oss og dem" holdningene som bl.a. du sprer her på DOL.

Vi har tatt på oss en større fremmedkulturell innvandring enn vi kan håndtere. Nå skal prisen betales, og enn så lenge kan du godt skylde på meg.

Før eller siden må likevel politikerne ta sitt ansvar, siden forholdene kun kan bedres gjennom endret politikk.

Det som kunne være interessant her er å se hvilke bransjer som benytter seg av disse som er ulovlig i landet. Jeg mener nå engang at en ikke kan akseptere lovbrudd som følge av et lovbrudd.

Mener du at myndighetene skal ha skylden for at ulovlige innvandrer arbeider svart, eller bedriver annen virksomhet i Norge som strider mot norsk lov?

Vi har tatt på oss en større fremmedkulturell innvandring enn vi kan håndtere. Nå skal prisen betales, og enn så lenge kan du godt skylde på meg.

Før eller siden må likevel politikerne ta sitt ansvar, siden forholdene kun kan bedres gjennom endret politikk.

Nei, det er ikke antallet det er noe i veien med, men de holdningene (umulig å få jobb) som de blir møtt med - bl.a. dine "oss og dem" holdninger - og at innvandrere ses på som et "problem" istedet for den store ressursen de er for samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...