Gå til innhold

Sterke søvnproblemer


Gjest sover ikke

Anbefalte innlegg

Gjest sover ikke

Finnes det noen som kan hjelpe?

Jeg er en dame på 32 år. jeg har hatt kroniske søvnproblemer nå i over ett år. Det hele begynte da jeg startet på p-piller. Mine p-piller kan jeg ikke slutte på, da jeg har hatt problemer med eggstokkcyster og noe kreft. Jeg er nødt til å ta denne type hormoner for å holde det i sjakk.

Jeg sover ikke uten sovetabletter og er nå helt avhegnig av immovane - to hver natt.

Legen vet ikke sine arme råd. Han har prøvd gi meg SSRI, men det hjalp ikke. jeg er litt deprimert også, men ikke så mye.

Hva kan jeg gjøre? finnes det søvneksperter i landet? Jeg etterspør særlig hjelp i rogalands-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvnlaboratorier finnes ved noen sykehus. Fastlegen din bør vite om det også finnes i Rogaland.

Du kan jo søke på 'søvnsenter', 'søvnlaboratorier''

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et søvnsenter i Bergen, tror jeg.

Ellers finnes det antidepressiva med søvndyssende effeket, Tolvon/mianserin og Remeron/mirtazapin. Vet ikke om de kan være alternativer for deg. Du kan spørre legen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sliter med det samme. Ble henvist fra legen min til Bergen Søvnsenter. Er selv fra Rogaland, og mener at Bergen er vel det eneste alternativet. Har begynt på lamictal, og står fortsatt på Imovane. Prøvd tolvon, men ble altfor zombie av denne. Har tro på Bergen, satt på søvnrestriksjon, får legge meg bare når jeg er trøtt osv. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...