Gå til innhold

Ville du gått til en eldre psykiater?


Gjest maiken s

Anbefalte innlegg

Gjest maiken s

Lurer så veldig på om jeg skal gå til den timen jeg har fått hos en psykiater. Det kan være det blir bra, men jeg vet ikke. Han er nemlig 60 år, og jeg er 25. Det jeg tenker på er at der kommer jeg, og jeg har levd et litt villt liv, gjort en masse dumme ting jeg angrer så veldig på og skulle så gjerne hatt ugjort....også skal jeg fortelle dette til en mann på 60 år? Han er sikkert for gammel til å forstå hva jeg har gjennomgått, for livet var vel ikke så villt og presset da han var ung?

Er det dumme tanker jeg har, eller tror dere det er noe i det?

Har litt vegring mot dette, og vurderer finne en som er yngre.

Årsaken til at jeg trenger en psykiater er jo nettopp det at jeg har rotet til livet med å gjøre så mye dumt. Særlig seksuelt. Huff, jeg gremmes.

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til en psykolog som var over 60 år også har jeg gått til en psykolog som er i 50 årene.

Jeg syntes faktisk det var en fordel at de var på den alderen. De har jobben lenge innenfor psykiatrien og de har begge vært villig til å lære noe nytt.

Disse 2 menneskene er de som har hatt mest erfaring av alle de jeg har vært innom i psykiatrien.

Jeg tror nok ikke denne psykiateren du skal til vi synes det du kommer med er noe rart. Han har helt sikkert sett noe lignende før og også ting som er værre. Så jeg tror det kommer til å gå helt fint.

Jeg synes du skal gi denne psykiateren en sjanse også kan du heller bytte behandler hvis du føler at dere ikke har bra kjemi imellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til databransjen er det vel en fordel å gå til en eldre psykiater, da h*n forhåpentligvis har mer erfaring enn de unge.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du like å legge ut om dine problemer til en kjekk ung mann? (Du er selv hunkjønn? :-)

Om noen har levd en del år betyr ikke at de aldri har vært unge og dumme. Tvert imot betyr det at de har hatt flere år til å gjøre dumheter og reflektere over hvor dumme de har vært. ;-)

Enkelte hverken husker eller lærer av sine feil. Men litt optimistisk får du være.

Når godt voksne, og svært godt voksne, kan virke strenge og advare unge mot det ene og det andre, er det ikke fordi de har glemt hvordan det var å være ung, men fordi de HUSKER det.

Du skal jobbe hardt for å sjokkere eller overraske en psykiater på 60. ;-) Jo yngre noen er, jo større er sjansen for kjappe, billige, og overfladiske løsninger. De som har måttet leve med sin lære i mange år, er ofte mer nyanserte.

Det er også lettere å ha en riktig distanse til en eldre behandler.

I mitt liv har de beste rådene og den største forståelsen nesten utelukkende kommet fra mennesker som er eldre enn meg selv.

Konklusjon: Jeg ser det som en fordel at behandleren er mye eldre enn deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller hatt en psykolog med lang erfaring en en ungutt som kom rett fra skolen. En eldre psykolog har jo mye mer erfaring, tenk bare på alle de klientene han har hatt opp igjennom årene, tror ikke du er den eneste som har de problemene du sliter med. Jeg ville ivertfall gått til timen og sett hvordan det går. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick nå, nei

Jeg har gått til en psykolog som var over 60 år også har jeg gått til en psykolog som er i 50 årene.

Jeg syntes faktisk det var en fordel at de var på den alderen. De har jobben lenge innenfor psykiatrien og de har begge vært villig til å lære noe nytt.

Disse 2 menneskene er de som har hatt mest erfaring av alle de jeg har vært innom i psykiatrien.

Jeg tror nok ikke denne psykiateren du skal til vi synes det du kommer med er noe rart. Han har helt sikkert sett noe lignende før og også ting som er værre. Så jeg tror det kommer til å gå helt fint.

Jeg synes du skal gi denne psykiateren en sjanse også kan du heller bytte behandler hvis du føler at dere ikke har bra kjemi imellom dere.

Jøsses. Jeg er 60 år (kvinne) og har levd et til tider veldig vilt liv.

Mora mi (f. 1905) vet jeg levde et VELDIG vilt liv da hun var ung og bodde i New York i ti år.

De levde temmelig vilt på 1700-tallet, noen av dem, også.

Hva ER det som får deg til å tro at din generasjon har funnet opp det ville livet?

Har du lest om Marquis De Sade?

(bare for å ta hardt i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Dersom han er 60 år har han helt sikkert hørt mye mer ville og gale ting enn du kan fortelle ham. Så jeg ville nå ikke vurdert alderen, men om jeg kunne vært åpen overfor ham. Kjemien må stemme her som med alt annet, det er viktigst for meg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...