Gå til innhold

Eksem på hender.

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 44 år som har vært sammen med en jente i 25 år. For et år siden fikk hun store problemer med sjalusi (hun hadde hatt det hele tiden, men skult)og nå viser det seg at det er en sykisk lidelse. Når perioden var på sitt verste fikk jeg små merker på hånden som til slutt ble eksem flere steder på hendene. Hun er nå under behandling og blitt bedre,men når hun får sine perioder med sjalusi, sprekker hendene mine opp igjen. Kan også merke at hendene mine sprekker når jeg er sammen med henne før evnt. utbruddet kommer. Hva kommer det av??

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137358-eksem-p%C3%A5-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Eneste forklaring jeg kan komme på er at du har et håndeksem som forværres ved stress. Så og si alle sykdommer blir værre når man er sliten eller stressa. Det er svært viktig å bruke en fet fuktighetskrem. Dersom eksemet er kløende, kan du få resept på en cortison-krem som vil hjelpe bra. Dersom sprekkene er ømme kan du pensle de med en Lapis-stift, fåes reseptfritt på apotek. Kanskje dere vil dra nytte av familieterapi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137358-eksem-p%C3%A5-hender/#findComment-858524
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...