Gå til innhold

Zyprexa, noen med erfaring?


Gjest anja08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte en veldig lav dose Zyprexa en stund. Men pga økt matlyst og veldig stor vektøkning på veldig kort tid så valgte jeg å slutte på denne medisinen.

I dag bruker jeg Seroquel som virker like bra på meg som det Zyprexa gjorde, men med Seroquel har jeg ikke denne matlysten og jeg går heller ikke opp i vekt med denne medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes mot psykoser, tankekjør og sånne ting. Jeg ble litt svimmel i begynnelsen, men ellers var den økte matlysten og vektøkningen den verste bivirkningen. Jeg var hysterisk sulten hele tiden. Den hjalp godt på problemene, men jeg valgte å gå over til seroquel. Den virker like bra men har ikke den voldsomme matlysten som bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyprexa brukes ikke bare mot psykoser.

Det brukes også for å forhindre maniske episoder i bipolar lidelse.

Det som var bra med Zyprexa var at den virket, og jeg ikke ble trøtt av den.

Som de andre skrev forsvant metthetsfølelsen og jeg la på meg i rasende fart.

Derfor sluttet jeg med den, og kommer aldri til å bruke den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes mot psykoser, tankekjør og sånne ting. Jeg ble litt svimmel i begynnelsen, men ellers var den økte matlysten og vektøkningen den verste bivirkningen. Jeg var hysterisk sulten hele tiden. Den hjalp godt på problemene, men jeg valgte å gå over til seroquel. Den virker like bra men har ikke den voldsomme matlysten som bivirkning.

Har ikke helt skjønt det, er det bare når man ser ting o.l.

Hva når ens egne tanker bare blir forrvirende?

Hvordan oppleves psykose?

Er en venn av meg som har lignende sympt. vil gjerne hjelpe han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke helt skjønt det, er det bare når man ser ting o.l.

Hva når ens egne tanker bare blir forrvirende?

Hvordan oppleves psykose?

Er en venn av meg som har lignende sympt. vil gjerne hjelpe han...

En psykose er en forvirringstilstand, der du opplever verden "feil".

Det er ille å være psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykose er en forvirringstilstand, der du opplever verden "feil".

Det er ille å være psykotisk.

Kan du utdype hva du mener med at verden oppleves feil?

Er en selv klar over hva som er rett? Går en psykose over, eller er den der hele tida?

Tror jeg har opplevd noe lign. når jeg var syk en stund for et par år siden...derfor lurer jeg litt på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med at verden oppleves feil?

Er en selv klar over hva som er rett? Går en psykose over, eller er den der hele tida?

Tror jeg har opplevd noe lign. når jeg var syk en stund for et par år siden...derfor lurer jeg litt på dette...

Mangel på sykdomsinnsikt er et vesentlig kriterium for psykose. Så hvis du opplever ting som du selv synes er syke, er du ikke psykotisk.

Psykoser kan være kortvarige eller langvarige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på sykdomsinnsikt er et vesentlig kriterium for psykose. Så hvis du opplever ting som du selv synes er syke, er du ikke psykotisk.

Psykoser kan være kortvarige eller langvarige.

Det var godt å høre...har oppled at tanker og følelser blir totalt forandret og opplevde innimellom ting som uvirkelige i forbindelse med at jeg var syk og utmatta lenge.. men visste jo alltid hva som var rett, skjønte ikke hvorfor jeg fikk slike merkelige følelser og ville helst ha dem bort...noe forklaring på hva dette var her jeg imidlertid aldri funnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre...har oppled at tanker og følelser blir totalt forandret og opplevde innimellom ting som uvirkelige i forbindelse med at jeg var syk og utmatta lenge.. men visste jo alltid hva som var rett, skjønte ikke hvorfor jeg fikk slike merkelige følelser og ville helst ha dem bort...noe forklaring på hva dette var her jeg imidlertid aldri funnet...

Overgangen psykotisk-ikke psykotisk er jo glidende... du kan ha vært på grensen til å bli psykotisk, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med at verden oppleves feil?

Er en selv klar over hva som er rett? Går en psykose over, eller er den der hele tida?

Tror jeg har opplevd noe lign. når jeg var syk en stund for et par år siden...derfor lurer jeg litt på dette...

Du har en opplevelse av ting som umulig kan stemme, ifølge sunt bondevett. Du vet ikke hva som er rett, fordi du er i en forvirringstilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...