Gå til innhold

Negative symptomer eller depresjon? NHD


Soria

Anbefalte innlegg

Hvordan kan en skille mellom negative symptomer av schizofreni og depresjon? Jeg har schizoaffektiv lidelse og har mest negative symptomer. De siste månedene har vært tunge, men jeg er ikke sikker på at det er depresjon. Har isolert meg og bryr meg ikke om personlig hygiene når jeg er alene. Tar meg litt sammen når jeg skal være sammen med andre. Bryr meg ikke om noe når jeg er alene. Alt virker grått og uinteressant. Bryr meg ikke om tv, radio, musikk eller å holde det ordentlig rundt meg. Når jeg er sammen med andre fungerer jeg stort sett helt fint, men kan noen ganger være deprimert. Selv om jeg ikke klarer å ta initiativ til sosial kontakt hjemme vantrives jeg alene. Eller ikke akkurat vantrives. Kjeder meg og blir urolig, men har likevel ikke lyst til å være sammen med noen. Hjemmme sitter jeg ved datamaskinen fra jeg står opp til jeg legger meg. Sover bort mye tid for å få tiden til å gå. Orker ikke en hel dag. Jeg kan fungere bedre i perioder. Prøver å gjøre ting, men det blir mer et prosjekt enn at jeg bryr meg om å holde orden.

Vet ikke hva som skal hjelpe på likegyldigheten min over vanlige ting. Jeg har nå økt dosen med efexor opp til 375 mg fra 225, men er usikker på om dette var det rette. Fikk selv flere alternativer å velge blant. Tar ellers seroquel 200 mg x 2. Psykiateren ga meg også alternativene litium eller leponex. Disse valgte jeg bort på grunn av vektøkningen.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...