Gå til innhold

Hvilke regler gjelder for utleie av borettslagsleilighet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må sjekke hvilke regler ditt borettslag har for dette. Det finnes så vidt jeg vet ingen universale regler for dette. Noen tillater ikke fremleie over hodet, andre har forbud.

"Noen tillater ikke fremleie over hodet, andre har forbud."

trenger uttdypende forklaring på denne her. pliiis ikke bli fornærmet på meg, elsker å ta andres skrivefeil, grammatikkfeil eller brudd på logisk argumentering.

c",)

"Noen tillater ikke fremleie over hodet, andre har forbud."

trenger uttdypende forklaring på denne her. pliiis ikke bli fornærmet på meg, elsker å ta andres skrivefeil, grammatikkfeil eller brudd på logisk argumentering.

c",)

*flirer* Noen tillater, andre ikke. Er litt trøtt.

Annonse

Du må ha samtykke fra styret for å fremleie din andel i borettslaget, jfr. husleielovens §7-2. Men i følge §34a i borettslagsloven, kan dette bare nektes deg dersom forhold ved den du vil leie ut til, gir saklig grunn til å nekte.

Ulv I Faarikaal

Nye?

Ikke her tror jeg, sto to år i kontrakten. Men jeg kunne ikke leie ut denne og bo i en annen obosleilighet.

Men jeg skal ikke leie ut likevel :o)

Ny lov som åpner for utleie uten at styret har så mye å si mer. Nå kan man bl a leie ut, og etterpå melde fra at man har gjort det.

Ny lov som åpner for utleie uten at styret har så mye å si mer. Nå kan man bl a leie ut, og etterpå melde fra at man har gjort det.

OK, det skulle i grunnen bare mangle. Man har jo som regel betalt mer enn nok for en borettslagsleilighet også. Forskjellen i prisen er ikke stor.

Ulv I Faarikaal

Hvor har du det fra? Kilde?

Tror det var i siste bladet fra boligbyggelaget, men finner det ikke igjen.

Borettslagstyrer har blitt for ivrige til å gripe inn i folks privatliv, og praksis har vært veldig ulik, og mye har vært gjort feil.

Det blir også omfattende endringer slik at husleieloven går inn i borettslagsloven.

Annonse

Tror det var i siste bladet fra boligbyggelaget, men finner det ikke igjen.

Borettslagstyrer har blitt for ivrige til å gripe inn i folks privatliv, og praksis har vært veldig ulik, og mye har vært gjort feil.

Det blir også omfattende endringer slik at husleieloven går inn i borettslagsloven.

Disse reglene kommer i ny borettslagslov, som ikke har tredd i kraft ennå.

Ergo må man fremdeles søke styret og leie ut inntil 2 år. Men den nye loven kommer jo i løpet av 2004/begynnelsen av 2005, så da er det jo ikke noe problem med tiden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...