Gå til innhold

Lithium, Effexor og hasj


zombiegirl1365380654

Anbefalte innlegg

zombiegirl1365380654

Hei jeg er en ung jente som har rota det litt til tidlere naar det gjelder dop bruk, men har siden den gang faatt behandling og tett oppfoelging.

Idag gaar jeg paa lithium og effexor men trangen til aa ruse seg er fortsatt der, selv om det naa er mye 'mildere' ruser paa alkohol eller hasj.

men hvor farlig er egentlig dette? igaar svartna alt og jeg blei litt urolig. foer har jeg havna paa legevakta etter besvimelser men jeg glemmer liksom dette innen neste helg.

det er for teit. jeg veit det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er hasj farlig?

En stor engelsk studie viste at det er relativt lite farlig for psykisk sterke, normale og friske.

Derimot er det svært farlig for personer med psykisk sykdom og personer med tander og skjør psyke.

For personer som har vært psykotiske/har lav psykoseterskel, er hasj ekstremt farlig.

Resten sier vel seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hasj farlig?

En stor engelsk studie viste at det er relativt lite farlig for psykisk sterke, normale og friske.

Derimot er det svært farlig for personer med psykisk sykdom og personer med tander og skjør psyke.

For personer som har vært psykotiske/har lav psykoseterskel, er hasj ekstremt farlig.

Resten sier vel seg selv.

Hva menes med en tander og skjør psyke egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva menes med en tander og skjør psyke egentlig?

At det skal relativt små belastninger/stressorer til før en utvikler symptomer og får redusert sosial og yrkesmessig funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hasj farlig?

En stor engelsk studie viste at det er relativt lite farlig for psykisk sterke, normale og friske.

Derimot er det svært farlig for personer med psykisk sykdom og personer med tander og skjør psyke.

For personer som har vært psykotiske/har lav psykoseterskel, er hasj ekstremt farlig.

Resten sier vel seg selv.

En av de bedre lege-svarene jeg har sett vedr. den saken :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...