Gå til innhold

Ufrivillig morfinist


Gjest T-Puss

Anbefalte innlegg

Ja, det er det jeg er. Har misbrukt Paralgin Forte i omtrent tre år. I starten visste jeg ikke at Kodeinfosfat ble omdannet til morfin i kroppen. Jeg greier ikke slutte å ta de... Bare jeg vet at det finnes i ieiligheten tar jeg opp til 5 på en gang, non ganger mer. Jeg vil slutte, men det er vanskelig! Noen som har råd til meg? Kommer jo til å ødelegge både nyrer og lever til slutt *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må trappe ned enten frivillig eller med legens hjelp. Trenger du smertestillende, finnes det jo andre slag.

Jeg trenger ikke smertestillende. Liker bare rusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke smertestillende. Liker bare rusen...

Jeg har ei venninne som sliter så jeg tror jeg kanskje vet hvordan du har det.

Bestem deg for hvor mange du skal spise om dagen og ta færre og færre. Hvis ikke får du si ifra til legen så han sender deg på avvenning.

Men da blir det cold turkey så det er bedre å greie det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som sliter så jeg tror jeg kanskje vet hvordan du har det.

Bestem deg for hvor mange du skal spise om dagen og ta færre og færre. Hvis ikke får du si ifra til legen så han sender deg på avvenning.

Men da blir det cold turkey så det er bedre å greie det selv.

Ok, jeg skal prøve det. Men tingen er at det går helt fint uten når jeg ikke har PF tilgjengelig. Avvenning er ikke aktuelt for meg på dette tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal prøve det. Men tingen er at det går helt fint uten når jeg ikke har PF tilgjengelig. Avvenning er ikke aktuelt for meg på dette tidspunkt.

Da tror jeg det beste rådet er å ikke skaffe seg flere når du har spist opp de du har :o)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her kommer du ingen vei uten at du er villig til å påta deg betydelig ubehag.

Få noen til å hjelpe deg med utdelingen. Få denne til å gi deg dagsdosen.

Start med 4 tabl (døgndose) i en uke. Deretter 3 tabl i en uke. To tabletter i to uker. en tablett i to uker. (det blir ca 100 stk tilsammen)

Dermed skulle det være gjort.

Ja, jeg vet at alt er letter å si enn å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det beste rådet er å ikke skaffe seg flere når du har spist opp de du har :o)

Lykke til.

Jeg tar av bestefioreldrene mine (Ja, det er slemt gjort). Bor hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer du ingen vei uten at du er villig til å påta deg betydelig ubehag.

Få noen til å hjelpe deg med utdelingen. Få denne til å gi deg dagsdosen.

Start med 4 tabl (døgndose) i en uke. Deretter 3 tabl i en uke. To tabletter i to uker. en tablett i to uker. (det blir ca 100 stk tilsammen)

Dermed skulle det være gjort.

Ja, jeg vet at alt er letter å si enn å gjøre.

Takk for svar, NHD. Da skal jeg prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av bestefioreldrene mine (Ja, det er slemt gjort). Bor hos dem.

Be dem gjemme dem. Fortell det som det er, de er sikkert klar over at du spiser av dem likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be dem gjemme dem. Fortell det som det er, de er sikkert klar over at du spiser av dem likevel.

Ja, de er klar over det. Uansett hvor de gjemmer dem finner jeg de. Tror jeg har nese for piller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er klar over det. Uansett hvor de gjemmer dem finner jeg de. Tror jeg har nese for piller :P

Ja. jeg kan jo ikke hviske deg noen små, kjekke steder :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...