Gå til innhold

Smerter ved avføring

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som den siste måneden har hatt smerter i anus ved avføring.

Først trodde jeg kanskje jeg hadde spist brød med mange hele korn og at det hadde skrapt meg opp på en måte. Men denne smerten ved "tranghet" har vedvart og det hender det blør litt.

Jeg aner ikke hva dette kan være, og håper dere kan gi meg et godt råd. Dette er selvsagt noe de fleste utsetter lengst mulig å gå til en lege med.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13747-smerter-ved-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til goug. Skarpe smerter ved avføring, og eventuelt litt friskt blod, skyldes oftest en liten hudrift, eller analfissur. Dette er ufarlig, men smertefullt. Det er viktig å kontinuerlig hindre hard avføring, med rikelig væske, gjerne fiberpulver iblandet Biola-melk 2-3 ganger per døgn. Det finnes reseptfri salve beregnet på endetarmen på apoteket, f.eks Scheriproct. Vedvarende smerter, eller smerter som gradvis blir værre, bør undesøkes. o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...