Gå til innhold

4-wd

Gjest bilkjøper

Anbefalte innlegg

Gjest bilkjøper
Skrevet

Ved valg av bil - hvor mye skal en se på om bilen har 4-hjuls trekk eller ikke? Hvilke fordeler og ulemper er det med 4-wd?

Jeg kjører nå 4-wd og er litt skeptisk til å gå over til noe annet nå. Føler meg trygg i min 4-hjuls drevne bil, men det er kanskje falsk trygghet?

Skrevet

Det er jo stor forskjell på fremkommeligheten, da. Hvis du er vant til å kjøre firehjulstrekk på vinerføre, så kan det nok bli litt uvant å kjøre tohjulstrekk ettterpå.

"......................."

Skrevet

Dette har blitt en motesak de siste årene. Med mindre du har hytte på fjellet eller en humpete gårdsvei frem til huset ser jeg ikke helt behovet for en slik bil.

Skrevet

Dette har blitt en motesak de siste årene. Med mindre du har hytte på fjellet eller en humpete gårdsvei frem til huset ser jeg ikke helt behovet for en slik bil.

Behovet er kanskje ikke tilstede i så mange sammenhenger. Men du og du, så mye bedre det er å kjøre med på vinterføre.

"........................."

Skrevet

SAAB kommer nå med en 4WD som overgår det meste;-)

Skrevet

Vi har to biler en med 4-wd og en uten. Det er ikke noe problem å veksle mellom de to bilene, men 4wd har sine fordeler når det er mye snø/glatt/dårlig brøyta mm.

Skal vi ha ny bil ( og det skal vi snart) så blir det en 4 wd, men vi bor et sted med mye bakker og er en del på fjellet.

Bilen er ikke tryggere enn sjåføren, så for sikkerehtens skyld trenger du ikke velge 4wd. Det koster jo mere da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...