Gjest bilkjøper Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Ved valg av bil - hvor mye skal en se på om bilen har 4-hjuls trekk eller ikke? Hvilke fordeler og ulemper er det med 4-wd? Jeg kjører nå 4-wd og er litt skeptisk til å gå over til noe annet nå. Føler meg trygg i min 4-hjuls drevne bil, men det er kanskje falsk trygghet? 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Det er jo stor forskjell på fremkommeligheten, da. Hvis du er vant til å kjøre firehjulstrekk på vinerføre, så kan det nok bli litt uvant å kjøre tohjulstrekk ettterpå. "......................." 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Dette har blitt en motesak de siste årene. Med mindre du har hytte på fjellet eller en humpete gårdsvei frem til huset ser jeg ikke helt behovet for en slik bil. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Dette har blitt en motesak de siste årene. Med mindre du har hytte på fjellet eller en humpete gårdsvei frem til huset ser jeg ikke helt behovet for en slik bil. Behovet er kanskje ikke tilstede i så mange sammenhenger. Men du og du, så mye bedre det er å kjøre med på vinterføre. "........................." 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Dette har blitt en motesak de siste årene. Med mindre du har hytte på fjellet eller en humpete gårdsvei frem til huset ser jeg ikke helt behovet for en slik bil. SAAB kommer nå med en 4WD som overgår det meste;-) 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Vi har to biler en med 4-wd og en uten. Det er ikke noe problem å veksle mellom de to bilene, men 4wd har sine fordeler når det er mye snø/glatt/dårlig brøyta mm. Skal vi ha ny bil ( og det skal vi snart) så blir det en 4 wd, men vi bor et sted med mye bakker og er en del på fjellet. Bilen er ikke tryggere enn sjåføren, så for sikkerehtens skyld trenger du ikke velge 4wd. Det koster jo mere da. 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 SAAB kommer nå med en 4WD som overgår det meste;-) :-p 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.