Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre???HJELP!!


Gjest Ei som har det vondt akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Ei som har det vondt akkurat nå

Sliter for tiden med tanker om døden, og det å ville dø. Synes ikke livet er noe å kjempe for. Er likegydlig til det hele. Alt er bare mas og kjas likevel. Om å gjøre å gå på skole, få seg jobb slik at man kan tjene penger for å leve. Så skal man ha lappen, familie osv osv.

Får angst hver gang det er snakk om utdannelse, jobb og penger. Orker ikke mere.

Jeg har hatt det ganske bra i en måneds tid, men nå er ting begynt å bli det samme gamle. Tanker om døden og ville dø, om å skade meg selv, ta overdose o.l.

Hvorfor må jeg ha det så vondt?

Hvorfor må jeg være så ensom?

Hvorfor må jeg være så stygg?

Hvorfor må jeg være meg?

Hvorfor må jeg leve?

Hvorfor leve for andre, når man ikke klarer leve for seg selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Innlegget ditt innholder mange "må" og "skal". Er dette holdninger du er vokst opp med at du Må og Skal og Bør? Eller hvor kommer de fra?

Kan du spørre deg selv hva du Vil gjøre istedet for hva du Må? Jeg mener noe du vil for din egen del og ikke for andres.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "primal drum"

Se deg om! Ikke tenk så mye på utdannelse, jobb og penger! Lev i nuet, ikke ha fokus 10 år fram.

Når jeg leser innlegget ditt husker jeg at jeg var i akkurat samme bås som deg..

Jeg anbefaler å gjøre det til din livsoppgave å finne ut hva livet egentlig er.....

Tenk på den ene settningen som DU fant opp.. glem alle de andre tingene du listet opp:

"HVORFOR leve for andre, når man ikke klarer å leve for seg selv?"

Les mellom dine egne linjer.. kanskje du finner svaret for nettopp hva som kan hjelpe deg og hva du kan bidra med?

- Du må være ensom for å vite hva det vil si å elske det å dele livet med noen.

- Du må ha det vondt for å skjønne hva gleden er når den kommer.

- Du må gjerne være stygg i dine egne øyne for å kjenne gleden av at noen liker deg som den du er.

- Og for å være deg selv, må du legge igjen alle masker og kostymer hjemme.

- Og hvorfor må du leve? Det kan jeg nesten fortelle deg.. grunnen til at jeg gir deg svaret er for å ikke fjerne spenningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...