Gå til innhold

Så syk og vondt...au au

Anbefalte innlegg

Jeg fikk influensa som begynte med feber natt til 1. juledag, så sank feberen etter ca 1 1/2 døgn og jeg fikk halsbetennelse, dobbeltsidig mellomørebetennelse og øyekatarr (smittet av min 6. mnd. gamle sønn). Torsdag var jeg hos lege og fikk utskrevet Weifapenin 650 mg. Nå i dag føler jeg meg mer døden nær enn levende (...), det er vanvittig vondt i hele venstre siden av hodet, jeg er nesten døv, har en sterk piping i øret, jeg er kjempesvimmel og det bobler og renner ting rundt inni øret mitt - det hører og kjenner jeg! Det jeg lurer på er om burde jeg ikke merket bedring ettersom jeg har fått penicillin? Halsen og øvre del av brystet verker og jeg hoster opp noe ekkelt tykt og grønt...

Og dette med høyreøyet mitt, det er knallrødt på det hvite, hovent, klør og svir og renner gul gørr (ligner på det sønnen min har, bare at det ser verre ut). Jeg hadde ikke dette når jeg var hos legen, men det dukket opp rett etterpå, og jeg har sniklånt litt av hans øyedråper (Kloramfenikol 5 mg/ml), men det virker som det bare blir verre. Har jeg i såfall gjort noe dumt og bruke hans medisiner? Han er nesten helt bra igjen forøvrig.

Hva kan jeg gjøre, jeg knasker Paracet og Ibux som godteri nå og det hjelper ikke akkurat heller! Har lurt litt på å kontakte legevakten, men jeg vet ikke om jeg orker å gå ut uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13752-s%C3%A5-syk-og-vondtau-au/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lex Lea

Her sitter jeg og synes passe synd på meg selv, for influensaen eller hva det nå er, har slått til her også. 3. juledag, altså på onsdag etter jobb kom den ramlende. Siden har det bare vært ille... men ikke så fælt som med deg.

Sender noen trøstende tanker :-)

og ønsker godt nytt år.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til lex lea. Eter at man starter antibiotika, skal feberen være nede i løpet ac 2 døgn. men antibiotika hjelper jo kun på de bakterielle betennelsene du evt. har fått "på toppen" av en influensa. Influensaen vil gå sin gang, og er gjerne værst på 4. og 5. dagen. Dersom de lokale smertene i øret og halsen vedvarer utover 1 uke totalt, bør du nok oppsøke lege påny. Sønnen din sine øyedråper er sikkert greie nok, bare du drypper etter anvisningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...