Scandal Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 For 3 år tilbake hadde jeg 2 stygge ulykker med Hangglider. Begge ulykkene medførte bruddskader, men jeg ble ikke sjekket for nakkeskader. Ett år etter ulykkene falt jeg om på flyplassen i Bergen med svimmelhetssymtomer. Jeg ble sendt på en rekke utredninger altt fra Øyne, øre/Nese/Hals etc uten at noe ble oppdaget, men symtomene vedvarte. Jeg var sykemeldt i 12 mnd. Etter egenkontakt med kiropraktor ble det via røntgen oppdaget en rekke unormaliteter i skjelettet spesiellt i nakkeregionen (unormaliteter i kiropraktorens øyne, jeg har vært i både CT og MR for nakke uten at det der ble funnet noe som var unormal??? også nevrolog). Jeg ble behandlet for dette, og ble raskt bedre. I dag er jeg arbeidsfør, mn sliter fremdeles med symtomer som svimmelhet og tretthet. Jeg så nettopp på TV at det ved Hordaland sentralsykehus var i ferd med å etableres en metode for å kunne, i bedre grad, stadfeste nakkeskade. Jeg skulle gjerne ha visst mer om denne metoden, eventuellt om det var andre metoder som jeg kunne blitt utredet i for å konstatere om jeg har en nakkeskade som er årsaken til mine problemer. Jeg begynner å bli noe oppgitt, iom at jeg har vært igjennom omtrent allt av utredninger uten at det finnes noe som sier annet enn at jeg er frisk som en fisk. Dette er vanskelig å akseptere. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Kiropraktorer finner litt for ofte skjevneter i nakken som de behandler med manipulasjon og mobiliserende øvelser. Viktigste behandling for deg vil være styrkeøvelser og stabilitetstrening, samr egenøvelser som du skal gjøre jevnlig i løpet av en arbeidsdag. Noen manuellterapeuter er gode på dette. Konsekvensen av videre undersøkelser blir trolig ikke annet enn det jeg nevnte. Kjenner ikke i detaljer til metodene i Bergen, men fastlegen din kan eventuelt henvise deg; det er fritt sykehusvalg. du bør også ha i mente at du kanskje etter skaden har redusert stress-terskel, og at du bør være spesielt oppmerksom på riktig sittestilling på jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.