Gjest utslitt_mor Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg har nå i flere måneder følt meg trøtt og sliten - eller utslitt er vel rette ordet. Det er vanlig å være trøtt på morgenen, men når man våkner, står opp og går på badet, og allerede da føler seg sliten, så må det vel være noe galt. I desember i fjor dro jeg til legen, for jeg følte at dette gikk utover jobben også, da jeg ikke klarer å konsentrere meg. Jeg ble sykemeldt i 2 uker pga stress sa legen, men følte vel egentlig ikke at hun brydde seg noe særlig om hva som egentlig var i veien. Kan ikke si at jeg ble bedre i løpet av de 2 ukene hjemme og da jeg begynte på jobb igjen var alt som før. Jeg følte meg utslitt. Mamma'n min ba meg dra til legen på nytt, for hun trodde kanskje at jeg led av jernmangel. Jeg hadde nemlig også i en lang periode vært plaget av å være veldig rød og tørr ved/rundt munnvikene. Mamma som jobber i helsebransjen mente at dette ofte oppsto ved jernmangel. Jeg var ikke hos legen, men begynte med jerntabletter (Hemofer) og det røde og tørre ved munnvikene forsvant og jeg har ikke hatt det siden. Men jeg føler meg fortsatt utslitt. Jeg har en datter på 4 år og en samboer og mye av tiden min må jeg innrømme går bort pga henne, men slik er det bare og jeg liker å tilbringe så mye tid som mulig med henne. Hun går forresten i barnehage da jeg jobber fulltid. Aldri før har jeg hatt det på denne måten , og jeg liker det absolutt ikke. Jeg er sliten før jeg drar på jobb, føler at jeg ikke har ork til noe som helst og føler meg dradd i ansiktet. Konsentrasjonen er borte vekk, spesielt på jobb der jeg trenger den mest. Det er lenge siden jeg virkelig fikk gjort noe fornuftig på jobb, og det plager meg at jeg ikke klarer å sette meg ned og få gjort unna ting. Gruer meg rett og slett til jobb nå pga dette. Hvis det er jernmangel, holder det bare å ta jerntabletter og i så tilfelle pleier det å ta veldig lang tid før man er tilbake som "normal" igjen. Håper noen kan svare meg på dette eller komme med tips. Mottas med stor takk. 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Det du beskriver høres veldig likt ut slik jeg hadde det etter fødselen. Jeg gikk og hanglet nesten et helt år etterpå. Jeg har tatt dobbel dose jerntabletter (duroferon), og har kommet meg veldig. Det bør jo ikke inntas dobbel dose uten at legen har sagt det kanskje, men jeg kom meg i en fei og har nå skyhøyt jernlager. I tillegg spiste jeg mye leverpostei og røbeter og drakk mye mye vann. Det funka i alle fall for meg....Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.