Gå til innhold

HJELP min lillesøster!!


Gjest anonym111111

Anbefalte innlegg

Gjest anonym111111

fikk vite idag av typen til min lille søster at hun har holdt på å kutte seg i armen med skarpe gjenstander. hva skla jeg gjøre?? føler jeg må ta det opp med henne men vil ikke gjøre noe feil som evnet. kan gjøre værre enn bedre!! noen som har vært oppe i lignende før? jeg føler meg litt maktes løs, men det er jo bare barnemat iforhold til hva hun har gått gjennom. søsteren min er 16 år og jeg er 19.. vi er utrolig gode venner og snakker om det meste.. men tydeligvis ikke dette..

er så UFATTELIG glad i henne og skulle ønske jeg kunne ta over smertene hun bærer på.. hva skal jeg si?gjøre? bør jeg kontakte fag personer??? HVA?? HJELP MIN SØSTER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal hjelpe din søster til å ta kontakt med fagpersoner. Kanskje helsesøster eller noen hun har tillit til på skolen. Du kan og ta kontakt med fastlegen, som kan henvise henne videre. Det viktigste er at du er der for henne. Hun har det veldig vondt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si til henne at du vet at hun har kuttet seg, og at du synes hun skal oppsøke noen som kan hjelpe henne med det hun sliter med. Foreslå evt. at dere kan gå sammen på helsestasjon for ungdom for å få snakket med noen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...