Gå til innhold

Leververdier og skader på lever

Anbefalte innlegg

Gjest UffAmeg!

Hei!

For noen uker siden var jeg hos lege for en allmennsjekk, Fikk sjekket alt fra hjerte til nyrer. 2 ting var ikke som de skulle. Kolesterolet var forhøyet (7,4) og jeg hadde for høye leververdier/gamma-gt. Vet jeg var på fest 5 dager før, lurer på om noen på forumet har vært i samme situasjon og kan dele erfaringer. Jeg skal til ny sjekk til lege, denne tiden er forferdelig. 1000 tanker går gjennom hodet mitt, kan leveren være fysisk skadet etc. Jeg fikk ett støt mot den for 6-7 mnd siden, men hadde bare normalt vondt i siden ett par dager og det gikk over. Lurer selvsagt på om dette kan være noe som utløser høye verdier. Noen som vet?

Blir kjempeglad om noen kan svare. (Har forresten blodtrykk på 130/95, men lurer på om dette er pga angsten jeg går med)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137585-leververdier-og-skader-p%C3%A5-lever/
Del på andre sider

Fortsetter under...

perro1365380652

Kan tilføre at jeg er i kjempegod form i det minste, kanskje ligger det i topplokket?

har en lege som bekymrer seg for leveren min, dette fordi jeg bruker veldig sterke smertestillende som inneholder paracetamol, noe som tar drepen på leveren over tid. annen medisin kan vel da også være skadelig for leveren? har fått tak i så mye info at jeg forstår at om leveren kolapser, så er det visst ikke veldig mye å gjøre.... skummelt synes jeg. bruker du noen medisin over lang tid, og regelmessig, burde du finne alternativer om det er den som har begynt å tære på leveren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...