Gå til innhold

Når far har to jobber/pappapermisjonen-Irene G

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør man da

Min mann begynner på pappapermisjonen den 22 januar og den slutter 18 febuar, han har to jobber der den ene er på en fabrikk og den andre er hans eget firma.

I firmaet hans så leier han seg ut som lastebilsjøfør når noen trenger det.

Han har fått en kontrakt på kjøring i permisjonen sin og kan ikke si nei av økonomiske grunner.

Kan han ta pappapermisjon fra den ene jobben og jobbe samtidig i den andre under permisjonen eller må han ha permisjon fra begge?

Kan han jobbe i sitt firma hvis vi/barnet feks ble med han på reisene?

Denne kontrakten vil jo ikke gjelde hele permisjonen men en ca 1-3 turer i uken.

Har du noen gode råd om hva vi kan gjøre dette for å komme best muligt ut av det.

(jeg vil jo bli hjemme pga at jeg ikke har noen jobb og gå til bake til).

Hilsen........

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Han kan få graderte fødselspenger når han jobber i den ene jobben og har permisjon i den andre. Det betyr at han får mindre fødselspenger, uten at perioden forlenges.

Det dere istedet kan gjøre, er at han deler opp fedrekvoten. Denne løsningen må avklares også med arbeisgiveren, og det forutsetter at han begynner fedrekvoten tidligere (før du har brukt opp dine periode) slik at du kan ta resten av dine fødselspenger den tiden han er på arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...