Gå til innhold

Lurer på om psykologbesøk virker


Caitlin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på mitt første psykologbesøk den 11. august. Gruer meg fryktelig, tenk om det er en forferdelig dame?? Håper noen som har vært hos en "shrink" kan fortelle meg litt om opplegget!?!?! Er det forresten noen av dere som har vært i en slags gruppeterapi? i såfall hjalp det? er det ok å snakke med folk som er i samme situasjon som deg selv? VÆR SÅ SNILL OG SVAR!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

På mitt første psykologbesøk, var det mest standardspørsmål som. Kossen er familien din, har du mange gode venner, kossen går skulen osv. Så til slutt for du kanskje spørsmål om kva du håper du for ut av å gå til psykolog. Og etter kvart svar du gir, for du ofte spørsmål som: og kvifor trur du det er sånn osv, men psykologen gir og sannsynlegvis beskjed på forkant at viss det er noko du ikkje vil svara på så er du ikkje nøgd. Om det hjelper eller ikkje spørs på om du for god kontakt med psykologe eller ikkje, og kor mykje av deg sjølv du er villig til å fortella. Det vil og kanskje gå ei tid før det hjelper. Viss du ikkje liker dama kan du jo prøva to ganger til og viss det ikkje går spør om du kan få bytta til ein annen behandler. Sjølv så har eg hatt best erfaring med mannlige behandlere, gjennom året, tenker på dei forskjelige eg har hatt gjennom sjukehus og utenom. Så eg syns eg har våre uheldige med alle kvinnelige eg har hatt, eg oppfatter mange av dei kvinnelige som "gnålite". Når eg låg på sjukehuset fekk eg beskjed om at måtte slutte med dette tullet og at eg viste sjølv korleis eg skulle bli frisk, og ho var avd. sjukepleier. herregud skulle då iallefall trudd at ho hadde litt peiling. men resten på sjukehuset var kjekke. Så sannsynligheten for at du skal trivast med behandleren din er sikkert nokså stor. Lykke til.

Klem Carolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Caitlin. Forskning viser at samtalebehandling, altså det å gå i psykoterapibehandling hos psykiater eller psykolog har gode resultater og i de fleste tilfeller gir bedring både når det gjelder spiseforstyrrelser og andre psykiske lidelser. Mange har erfaring med at de har opplevd gruppeterapi som truende, men når gruppen er blitt kjent med hverandre viser også her forskning at denne form for terapi hjelper. Ønsker deg lykke til med ditt første besøk hos psykolog og videre behandling !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Caitlin. Forskning viser at samtalebehandling, altså det å gå i psykoterapibehandling hos psykiater eller psykolog har gode resultater og i de fleste tilfeller gir bedring både når det gjelder spiseforstyrrelser og andre psykiske lidelser. Mange har erfaring med at de har opplevd gruppeterapi som truende, men når gruppen er blitt kjent med hverandre viser også her forskning at denne form for terapi hjelper. Ønsker deg lykke til med ditt første besøk hos psykolog og videre behandling !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Caitlin. Forskning viser at samtalebehandling, altså det å gå i psykoterapibehandling hos psykiater eller psykolog har gode resultater og i de fleste tilfeller gir bedring både når det gjelder spiseforstyrrelser og andre psykiske lidelser. Mange har erfaring med at de har opplevd gruppeterapi som truende, men når gruppen er blitt kjent med hverandre viser også her forskning at denne form for terapi hjelper. Ønsker deg lykke til med ditt første besøk hos psykolog og videre behandling !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...