Gå til innhold

Bivirkninger av Lamictal


Gjest Lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest Lamictal

Har fått bivirkninger av Lamictal som gjør at psykiateren i dag ville jeg skulle slutte på de. Har bare brukt 50 mg i 4 dager. Har fått utslett i ansiktet, mer kviser, har vært varm i hele ansiktet slik at det føles som om det brenner, og at jeg er solbrent. Har også endel smerter i magen (ikke vanlig magesmerter) som jeg ikke vet om kommer av det. Har også følt med litt hoven i halsen, det kommer og går litt.

Vil alt dette gi seg så fort Lamictalen går ut av kroppen? Er dette farlige bivirkninger selv om jeg kutter den nå?

Håper du kan svare meg Nils Håvard. Er litt bekymret nå. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forutsatt at dette skyldes Lamictal, vil det gå raskt over.

Lamictal er et medikament med utrolig lite bivirkninger. Men den kan ha alvorlig utslett som en alvorlig bivirkning. Det er for å forhindre dette at en trapper langsomt opp.

Vi leger er nok for redde dette utslettet og jeg vil anta at hos 95% av de vi seponerer ville utslettet gått over i løpet av en uke om vi hadde fortsatt med Lamictal.

Hos deg virker det imidlertid som om utslettet var så betydelig at seponering var det eneste en kunne forsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...