Gå til innhold

NHD: Valium før medisinsk behandling?


Gjest nefertante

Anbefalte innlegg

Gjest nefertante

Til NHD:

Vil du som psykiater synes det er OK å skrive ut valium eller liknende til kvinne som må gjennom assistert befruktning for å kunne ha sjanse til å få barn? (Det er både seksuelle overgrep "light" og svært lav toleranse for smerter inne i bildet, slik at angsten for denne spesifikke tingen er svært stor. Barneønsket er enormt, men uten beroligende tabletter, blir det ikke noe barn! Terapi for dette er ikke interessant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har prøvd

Heisan!

Jeg har vært igjennom 6 stk forsøk med assistert befruktning. På 3 forskjellige sykehus. På alle sykehusene så fikk jeg utdelt valium på forhånd som jeg skulle ta en time før uttak av egg. Pluss at jeg fikk smertestillende (morfin) under inngrepet. Det var ikke noe vondt i det hele tatt. Alt gikk greit. Og jeg var i en salig døs.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe greie på dette, men jeg vil gjerne ønske deg lykke til!

Håper du får det ettelengtede barnet og at det blir en god opplevelse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette dreier seg vel om noen få episoder.

Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å gi Valium i slike tilfeller. Det er bl.a. slikt vi har Valium til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nefertante

Dette dreier seg vel om noen få episoder.

Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å gi Valium i slike tilfeller. Det er bl.a. slikt vi har Valium til.

Tusen takk for svar. Jeg skriver det ut og tar med til legen min. Det er selvfølgelig snakk om å kun ta tabletter noen få ganger.

ÅH, nå ble jeg letta. Garantert å få barn er jeg jo ikke, men med denne vissheten, kan vi iallfall PRØVE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...