Gå til innhold

Grått hår ved en alder av 20år!?!?

Anbefalte innlegg

StavangerGutt20

Jeg fylte nettopp 20. Men helt siden jeg var rundt 17-18 har jeg fått mer og mer grå hår. Dette kan da ikke være normalt? Mor sier det er fordi jeg bekymrer meg så mye, men det er selvfølgelig et vitenskapelig forklaring på dette. Det ser ut som jeg får mer og mer grå hår i tillegg. Kan det være at hårsekkene dør som følge av en eller annen genetisk hårsykdom eller er det noe alvorlig galt med meg? *sukk* Dama bryr seg ikke, sier hun, men føler meg som en outsider med gråe hår i så ung alder. Er det andre der ute som har samme problemet? Eller noen som har hørt om det? Greit nok, det er egentlig bare å farge håret, så er problemet ut av verden, men det er for synd å måtte være avhengig av hårfarging de neste 20 årene, til det er normalt med grått hår.

Håper på noen tips og / eller råd.

Fortsetter under...

StavangerGutt20

Hei

Dette er arvelig.

Exen min fikk også grått hår i 20 årene, men hadde veldig mye hår.

Syntes ikke du skal bry deg om det. Ihvertfall ingen grunn til bekymring.

grått hår er virklig flott, spør du meg.

Hehe takk, d styrker selvtilliten. :o) Men hvorfor blir det sånn? En sykdom eller? Burde jeg ikke farge håret eller noe?

Hehe takk, d styrker selvtilliten. :o) Men hvorfor blir det sånn? En sykdom eller? Burde jeg ikke farge håret eller noe?

Oser litt manndom med sølv i håret hos en på din alder, da..

Grå hår kan se litt tørt og livløst ut, men har du bare noen grå stenk her og der så ser det antagelig helt greit ut. Kan til og med være kult med litt grått hår, syns jeg da.

Hvis du skal farge håret selv:

Pass på å ta en farge som ligner mest mulig på din egen og som dekker grå hår. Kanskje en som går gradvis ut i vask, slik som feks. Loreal Casting. Styr unna hårfarger med rødt i, de blir for kjerring-aktige på menn. Har du god råd kan du få farget håret hos frisør. Er blitt en helt vanlig ting å gjøre for mannfolk..

Hei

Nei det er ingen tegn på sykdom og det er heller ikke tegn på at du vil bli fortere gammel,vist du forstår. Det ligger i genene dine det.

Det viktigste er at du gjør det du føler er rett. Og dersom det virkelig plager deg så gjør det. Problemet er bare det at du bør du etterfarge håret i hodebunnen hver 2 mnd. for at du ikke skal se en grå skille,(håret vokser jo.) Og det er jo i hvertfall ikke noe fint,spør du meg.

Men jeg personlig syntes ikke du burde gjøre det.Hvorfor se ut som andre? Du har sikkert begynt å få sølvgrått hår, men uansett er det berre lekkert.

Annonse

Kizza1365380506

Jeg begynte å få grå hår da jeg var 20. Samme tid min far døde. Jeg har liten tro på at det er slike ting som virker inn, jeg tror mer det er genetisk selv om ingen i min familie ble grå så tidlig.

Jeg tror du skal ta det helt med ro og plager det deg for mye kan du jo, som jeg, farge håret ditt evt. stripe det. :o)

Mvh

StavangerGutt20

Oser litt manndom med sølv i håret hos en på din alder, da..

Grå hår kan se litt tørt og livløst ut, men har du bare noen grå stenk her og der så ser det antagelig helt greit ut. Kan til og med være kult med litt grått hår, syns jeg da.

Hvis du skal farge håret selv:

Pass på å ta en farge som ligner mest mulig på din egen og som dekker grå hår. Kanskje en som går gradvis ut i vask, slik som feks. Loreal Casting. Styr unna hårfarger med rødt i, de blir for kjerring-aktige på menn. Har du god råd kan du få farget håret hos frisør. Er blitt en helt vanlig ting å gjøre for mannfolk..

Ja, jeg har ikke heldekkende grått hår, lol. Bare grå hår her og der. Enkle hårstrå. Men det blir fler og fler av dem. Dama sier hun ikke bryr seg, men jeg vet nå ikke jeg...

Loreal hårfarge? Tja kanskje det kan være noe. Hadde tenkt å farge håret med omtrent samme farge som hårfargen min. Etterfarging hadde jeg tenkt på, det er jo greit nok det.

Takker for tilbakemelding, folkens. :o)

PS! Om jeg er homo? Hehe nei... langt derifra... ;o)

• 3 måneder senere...
StavangerGutt20

Ja, jeg har ikke heldekkende grått hår, lol. Bare grå hår her og der. Enkle hårstrå. Men det blir fler og fler av dem. Dama sier hun ikke bryr seg, men jeg vet nå ikke jeg...

Loreal hårfarge? Tja kanskje det kan være noe. Hadde tenkt å farge håret med omtrent samme farge som hårfargen min. Etterfarging hadde jeg tenkt på, det er jo greit nok det.

Takker for tilbakemelding, folkens. :o)

PS! Om jeg er homo? Hehe nei... langt derifra... ;o)

Det er kanskje litt sent å svare på dette nå, tråden er jo tross alt 4 måneder gammel. Men jeg fant en løsning på problemet; jeg gikk til frisøren og fikk tak i toningsshampo. Så istedenfor å farge håret, toner jeg bort det grå med samme farge som min egen hårfarge. På den måten slipper jeg hårfarge, som er dyrere, og sliter mer på håret. Har imidlertid fått enda mer grå hår nå, og har merket at det ikke bare gjelder hår på hodet, men også andre steder. Ikke kjønnshår eller kroppshår, men jeg har 2-3 gråe hår i skjegget, og 2 grå hår i det ene øyenbrynet :-( Liker det ikke i det hele tatt...

Takker uansett for mange gode råd og svar, er glad at jeg fant en løsning tilslutt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...