Gå til innhold

skvetter ofte i buksen når jeg har vært på do- hvordan kan det ha seg ?

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år og jeg

lurer på hva det er som feiler meg. Jeg sliter med det at jeg lett skvetter i buksen når jeg har vært på do eller gjort en bevegelse (nyser, setter meg ned/opp fra en stol,osv )

Det er slik at etter en stund kjennes det ut som blæren er sterkere og da kan jeg gjøre raske bevegelser, men da jeg går å tisser litt senere blir det like ille igjen. Dette har pågått veldig lenge (ca 1 år ). Og nå orker jeg det ikke lenger.

Det er så flaut å gå til legen så jeg håper jeg får et svar som vil hjelpe meg. Tusen takk

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det virker vel som om det er lukkemuskelen i urinrøret som ikke lukker helt etter at du har tisset. Jeg synes at du skal forsøke å trene opp musklene rundt urinrøret og i bekkenet. Det gjør ved at du tar i alt du kan og forsøker å løftepenis og pungen inn i kroppen. Du må i alt du kan og gjenta dette flere ganger. Helst bør du gjøre dette flere ganger daglig. Det høres mye ut, men det tar ikke lang tid. Jeg tror du vil ha nytte av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...