IBS COLON Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Jeg er svært plaget med denne sykdom. Lege Lars Aabakken har skrevet et godt innlegg om dette så jeg er sikker på at dette er hva jeg har.Er det kommet noen nye løsninger på dette i form av nye medisiner eller nye anbefalinger ? 0 Siter
Snøja Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hvor leste du om dette? Finner det ikke. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hvor leste du om dette? Finner det ikke. Søk-knappen, bruk deretter det øverste søkefeltet. Søk på legens navn. 0 Siter
Snøja Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Søk-knappen, bruk deretter det øverste søkefeltet. Søk på legens navn. Tusen takk. Fikk lest litt om det. Lurer på om jeg har det, siden magen min aldrid er helt god. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Tusen takk. Fikk lest litt om det. Lurer på om jeg har det, siden magen min aldrid er helt god. Det står vel noe der om at det er en diagnose som stilles der man har utelukket andre sykdommer. Så du bør få undersøkt hos lege at det ikke er andre årsaker. Intoleranse for visse matvarer er en mulighet. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Løsningen er riktig kosthold; med mye fiber, og helst lite sukker og søte melkeprodukter. Det er viktig med jevnlig mosjon og mindre stress. Særlig er det viktig med litt hvile etter måltider, særlig etter frokosten. Du bør tilstrebe daglige avføringer. Mange har god nytte av Vi-siblin fiberpulver iblandet 1 glass biola-melk morgen og kveld. Enkelte har unormaliteter i tykktarmen, f.eks at tarmen er for lang eller for "krøllete". Dette kan utelukkes på et røntgenbilde. For ordens skyld bør du få tatt en legesjekk av magen, særlig for å utelukke blod i avføringen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.