Gå til innhold

Angst


Gjest minni 1

Anbefalte innlegg

Gjest minni 1

Jeg er ei jente på 32 år som sliter voldsomt med kropslige symptomer . Sitter spesielt over hjerteregionen med smerter , trykk og hjertebank , smerter i arm ,hals muskulaturen og øverste del av ryggen .Har tatt masse prøver for å utelukke hjertesykdom .Legen sier det er angst , men jeg klarer ikke fri meg fra denne "hjertefobien ". Med konstante smerter blir det til at jeg "passer meg " for å ikke overanstrenge hjertet. Tenker på det omtrent hele tiden . Går til psykolog og har tidligere forsøkt både Anafranil og Cipramil , men liker ikke virkningen av det . Vil gjerne komme i kontakt med noen som har det på samme måte .Det hjelper å utveksle erfaringer med folk som forstår , som sliter med det samme . Vennlig hilsen Minni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slike angstproblemer.Er 28 og har hatt angst i snart 5 år. Jeg vet ikke hvor mange leger og sykehus jeg oppsøkte før jeg slo meg tl ro med at det faktisk ikke var noe galt med hjertet, pusten min eller andre ting jeg fikk for meg var fysisk i veien.

Jeg fikk god hjelp av en flink lege som forklarte godt hva angst er, og hvordan denne sykdommen virker, og så kom jeg i kontakt med andre som har det lignende, eller leste om sykdommen, her på Doktoronline, Hieronimus (www.hieronimus.org), The Farm (www.thefarm.nu), Lommelegen (www.lommelegen.no) og andre nettsteder som skriver om angst.

En kan også chatte på for eksempel irc, og Sol(www.sol.no) har et eget helseforum hvor en kan komme i kontakt med andre.Om en følger med litt her på Doktoronline, kommer det også stadig innom mennesker med angst som ønsker kontakt med andre.

Håper du etterhvert vil la deg overbevise om at kroppslige symptomer bare er en del av agstens narrespill!

Hilsen Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...