Gå til innhold

Deprimert


imey@start.no

Anbefalte innlegg

Pussig at du nevner Sjøgrens syndrom, fordi det har jeg nevnt for min lege, da hun tok to blodprøver, den ene ana (tror jeg det var) med neg resultat, og den andre en autoimmun prøve som var langt over normalen, men som hun bagateliserte ned til at den ikke hadde noen betydning. Ba om å bli henvist til øyenlege, men det har hun ikke gjort. Har også vært hos henne i perioder der jeg har sår både i munnen og i nesen, og tungen ser helt forferdelig ut. Det må også nevnes at jeg har hatt ledd- og muskelplager i sju år, fikk først diagneosen bechterew, som senere ble tatt tilbake igjen etter år uten utvikling.. Kanskje jeg bør bytte fastlege? Som jeg skrev, føler jeg at jeg ikke blir tatt på alvor. Sist jeg snakket med henne, ba jeg om å søke uførtrygd, fordie alt er blitt et slit, men hun sier jeg ikke oppfyller kravene til dette.. Hva kan jeg si til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle svart under forrige innlegg, ikke startet et nytt. Blir litt vanskelig å følge med da :-)

Men jeg vet ikke hva du skal gjøre, annet enn å prøve en eller to andre leger, og be om å få henvisning til spesialist der.

Kontakt evt. revmatikerforening (sjøgrens sorterer under de), eller f.eks. Rikshospitalets senter for revmatiske sykdommer for å høre hvordan du skal gå fram for å få en skikkelig utredning.

http://avd.rikshospitalet.no/revmatologi/sent_revm_syk.html

http://www.rheuma.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å bli utredet av reumatolog, slik at du evt. kan få bedre behandling for dine fysiske plager.

Et opptreningsopphold kan også være et alternativ for å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å bli utredet av reumatolog, slik at du evt. kan få bedre behandling for dine fysiske plager.

Et opptreningsopphold kan også være et alternativ for å komme i gang igjen.

Tusen takk for alle gode råd fra oppriktige medmennesker. Det gjør meg utrolig godt å få litt sympati og forståelse.. Klæm til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bagatell som sikkert ikke stemmer for deg, men noen av symptomene dine ligner på mangel på vitamin B2. Hvis du ikke drikker melk elller spiser noe melkeprodukt, er det vanskelig å få nok B2. (Andre kilder: egg, mandler).

Korrigeres lett med vitaminpiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...