Gå til innhold

Hjelp..

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år, som den siste tiden har opplevd at hjertet mitt banker mye "hardere" enn vanlig liksom.. Muligens også i en litt annen rytme..

Har litt stikkende smerter innimellom, men har hatt

mer smerter før, og da sa legen at det bare var muskulært og ingen ting å være urolig for.

Denne "harde bankingen" har vedvart ca 1 uke nå..

Har vært forkjølet de 3 siste dagene, men ellers har

jeg vært helt fin, ikke noe svimmel, kvalm e.l.

Hva kan dette komme av? Regner med at det ikke

er noe farlig, men blir jo litt urolig da..

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13800-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Feliciy.

Det du beskriver er høyst sannsynlig at hjertet produserer noen ekstraslag, som er en ganske vanlig og uskyldig tilstand. Ekstraslagene merker man ikke så godt, av og til ikke i det hele tatt, men hjertet tar seg en liten pause etter ekstraslaget, fyller seg derfor godt opp, og det neste normalslaget blir et kraftigere dunk.

Ikke sjelden får man i forbindelse med en virusinfeksjon (som de fleste forkjølelser er) også en liten affeksjon av hjertets muskulatur, og dette vil kunne produsere ekstraslag. Jeg regner med at dette fenomenet vil forsvinne i løpet av kort tid hos deg, og det er som regel ikke noe å bekymre seg for. Skulle det imidlertid vedvare, er det ønskelig å få det registrert på et EKG, så man kan få en idè om hvilken type rytmeforstyrrelse som foreligger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13800-hjelp/#findComment-66924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...