Gå til innhold

Smerter i rumpeområdet...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en stund hatt smerter i "rumpeområdet"...

Det begynte en gang i fjor høst (2003) med at det var vondt å sitte, og jeg syntes i begynnelsen at smertene virket å komme fra halebenet...

Jeg har fortsatt vondt når jeg sitter i enkelte posisjoner, men har egentlig vanskelig for å bestemme hvor smertene kommer fra, noen ganger føles det fortsatt som om det er fra halebenet og andre ganger føles det mer som om det kommer fra området nedenfor halebenet, altså endetarm og mot testiklene...

Jeg har også noen ganger smerter i området rundt endetarmen ved ereksjon. Det føles kanskje som om musklene i/ved endetarmen strammer seg til og må "løses opp manuelt" med at jeg prøver å slappe de av...

Jeg har ikke hatt blod i avføring, men har kanskje hatt litt bløtere avføring i det siste, og også litt hyppigere avføring...

Jeg har ikke vært til lege da jeg ikke har spesielt lyst til det, men frykter at det kan være noe alvorlig. Eller kan dette være så enkelt som hemorider?

På forhånd takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138003-smerter-i-rumpeomr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

hemorider kan man oftest se som blålige kuler ut fra endetarmen. Indere hemorider er oftest ikke ømme, men kan gi friskt blod etter avføring. Sprekk i endetarmen er oftest svært vondt rett etter avføring. Noen er plaget med muskelkramper. Noen kan ha effekt av avslappende øvelser, og varmepakning mens det pågår. Men smerter i dette området bør undersøkes; særlig bør du få sjekket pungen. Synes du skal kontakte lege.

• 1 måned senere...

Hei

Har noe av det samme som deg så vidt jeg forstår.

Men jeg har hatt det i ca 10 (er 23 år nå)år men har ikke gjort noe særlig med det.

I begynnelsen fikk jeg smertene etter avføring og også når jeg sov.

En gang etter avføring ble det så vondt at jeg måtte brekke meg.

Men i den siste tid har jeg fått det ved ereksjon, og de siste månedene synes jeg det har blitt vel mye, hver eneste gang jeg får ereksjon kommer smertene.

Selve smertene kjennes ut som om de kommer fra inni endetarmen, og eneste måte jeg kan dempe dem på er å sette meg skrevs over hendene.

Dette kan i verste fall holde på i over 1 time.

Fikk svar på ett innlegg her at kaldt vann kunne dempe smertene hvis det er hemoroider, dette har vel forbindelse med en av behandlingsmetodene jeg leste om hvor kulde drepte hemoriden.

Jeg begynner å bli mektig lei av dette "handikappet", hvor jeg må sitte lenge etter en ereksjon for å dempe smertene.

Jeg har vært hos legen hvor han sa det kunne være hemoroider,men jeg syns ikke det var mye hjelp å få der, noen stikkpiller "sheriproct" tror jeg de het.

Hjalp ikke noe.

Så jeg vil snart ta turen til legen igjen og spør om jeg bør ta en rektoskopi som jeg har lest om her på forumet.

Jeg vil ikke bare dempe smertene, jeg vil bli helt kvitt dem.(kirurgi).

Da jeg føler at det til en viss grad tærer på selvtilliten.

Jeg er jo begrenset hva jeg kan gjøre av seksuell art, vil jo ikke ligge på siden av ei dame med store smerter.

Så jeg anbefaler deg å gå til legen akkurat som jeg skal gjør, selv om jeg ikke liker det noe særlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...