Gå til innhold

NHD eller andre - prøver å slutte med Sobril


Gjest Zoloft-bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zoloft-bruker

Jeg har gått på Zoloft mot depresjon i fire måneder. Fikk Sobril for å hjelpe mot angstforverringen som kom som bivirkning. Den sluttet fort å ha noen særlig effekt, men virker fortsatt som sovemedisin, så jeg har tatt en hver kveld frem til nå (i samråd med legen min).

Nå prøver jeg å slutte. Jeg har sovet to netter uten, det går ganske bra. Men angsten er mye verre, konstant hjertebank.

Skyldes det nedtrappingen, eller burde jeg ta det som et tegn på at jeg fortsatt trenger medisinen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor-til-gutt

Jeg skjønner at det er veldig tøft for deg nå.

Selv synes jeg beroligende er en uting. Den tar jo angsten, men personlig søker jeg ut i naturen og trener når jeg har angst, og for meg hjelper det veldig.

Jeg holder meg langt borte fra beroligende medikamenter. Brukte det for mange år siden, litt. Men å trappe ned var grusomt! Jeg fikk faktisk mer angst da enn før jeg begynte med dem.

Mitt råd til deg er å prøve å holde ut, det går sikkert over etter noen dager, jeg gjorde det slik.

Jeg tror det finnes en type medisin mot angst som ikke er vanedannende (Buspar?)som du sikkert kan bruke fast hvis du er veldig plaget med angst.

Jeg har veldig sterk sosial-angst, men jeg ønsker ikke medisiner mot det (det er MEG),heller prøve å kjempe imot meg selv og prøøøøve å treffe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg tror absolutt dette tyder på at du bør slutte med sobrilen!

Sobril er ikke en medisin man bør bruke for leng pga avhengighetsfaren!

Slutt i samråd med legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...