Gå til innhold

Dekket brystreduksjon - velge klinikk selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Puppeguria

Hei..

Jeg har også lyst til dette.. Men er du henvist til sykehus av lege? er du ikke det tror jeg du må betale av egen lomme. Tror du kan velge sykehus selv, men ikke hos privatist desverre :-(

Hmmm...nei jeg er ikke henvist av noe lege enda, men jeg planlegger å gå til min lege snart. Leste et svar på et tidligere innlegg her, hvor en sa at hun hadde gått rett til privat klinikk og fått beskjed om at hun kunne bare få en rekvisisjon fra fastlegen så fikk hun det gratis.

Jeg har såpass store bryster, at jeg er ganske sikker på at jeg ville få det dekket, men man vil jo gjerne få den beste behandlingen, ikke sant?

Gjest lurer03

Hmmm...nei jeg er ikke henvist av noe lege enda, men jeg planlegger å gå til min lege snart. Leste et svar på et tidligere innlegg her, hvor en sa at hun hadde gått rett til privat klinikk og fått beskjed om at hun kunne bare få en rekvisisjon fra fastlegen så fikk hun det gratis.

Jeg har såpass store bryster, at jeg er ganske sikker på at jeg ville få det dekket, men man vil jo gjerne få den beste behandlingen, ikke sant?

jeg har en vennine som har gjort dette. Du måtte gå igjennom fastlegen for å få det gratis. Men tror det var noe med at hun måtte dele høyden på 2, som skulle være maks vekt for å kunne få operasjonen. Argumentet hennes var også at hun fikk vondt i rygg og nakke.

Gjest Puppeguria

jeg har en vennine som har gjort dette. Du måtte gå igjennom fastlegen for å få det gratis. Men tror det var noe med at hun måtte dele høyden på 2, som skulle være maks vekt for å kunne få operasjonen. Argumentet hennes var også at hun fikk vondt i rygg og nakke.

det hørtes da rart ut?

Jeg er 165 høy og veier ca 63... Maksvekten måtte da ha vært 82,5 kg? Det går vel på BMI?

Gjest lurer03

det hørtes da rart ut?

Jeg er 165 høy og veier ca 63... Maksvekten måtte da ha vært 82,5 kg? Det går vel på BMI?

Nei, da vil maks vekt være 65 kg. (165 - 100) Tror det var slik iallefall.. Bestill time hos fastlegen. de har nok greie på dette.

Annonse

Gjest Mikronesia

Får du fastlegen din til å henvise deg til private sykehus så får du det dekket på lik linje med offentlige sykehus..!! :)

Forresten det med vekt... Plastiske kirurger regner "godkjent vekt" som høyden minus 100... Ergo om du er 163cm høy så burde du være 63 kilo...! :)

Gjest Puppeguria

Får du fastlegen din til å henvise deg til private sykehus så får du det dekket på lik linje med offentlige sykehus..!! :)

Forresten det med vekt... Plastiske kirurger regner "godkjent vekt" som høyden minus 100... Ergo om du er 163cm høy så burde du være 63 kilo...! :)

Er du sikker på at dette gjelder alle private klinikker da? Jeg hørte nemlig med en klinikk i Oslo som sa at de ikke hadde noen avtale med trygdeetaten/staten, så de kunne ikke hjelpe meg der. Jeg forsto det slik at man må være betalende kunde for å få operasjon der iallefall.

Jeg tror det er best at jeg bare hører med min fastlege, og få en liste over alle klinikker/sykehus som evnt har avtale med trygd./stat.

Ang vekt så trenger jeg nok ikke å gå ned dersom det er de kriteriene for å få operasjon :-)

Gjest Mikronesia

Er du sikker på at dette gjelder alle private klinikker da? Jeg hørte nemlig med en klinikk i Oslo som sa at de ikke hadde noen avtale med trygdeetaten/staten, så de kunne ikke hjelpe meg der. Jeg forsto det slik at man må være betalende kunde for å få operasjon der iallefall.

Jeg tror det er best at jeg bare hører med min fastlege, og få en liste over alle klinikker/sykehus som evnt har avtale med trygd./stat.

Ang vekt så trenger jeg nok ikke å gå ned dersom det er de kriteriene for å få operasjon :-)

Det gjelder nok ikke alle private klinikker... Det finnes nokså mange private sykehus som har avtale med det offentlige. forhør deg med fstlegen din eller Trygdekontoret for å få oppgitt hvilke sykehus/klinikker som er tilgjengelige..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...