Gå til innhold

Er dette normalt?


alene80

Anbefalte innlegg

Akkurat i dag syns jeg at jeg har det bra. Har klart å gjøre en masse ting, og ikke hatt problemer med å være med folk i det hele tatt. På sånne dager som dette tenker jeg at hva i all verden er problemet? Hvorfor vil jeg til psykolog? Hva er det jeg driver med? Det er jo ikke noe som er gale i det hele tatt. Når jeg tenker på hvordan jeg hadde det i går, syns jeg bare at jeg var teit. Hvorfor skulle jeg sitte hjemme å grine? Hva var det jeg gren for? Innbilder jeg mag bare at jeg trenger hjelp? osv.

I dag holdt jeg på å ringe og avbestille legetimen, tenkte at jeg har jo ingenting der å gjøre. Men jeg vet jo at om noen dager er jeg nede i det "svarte hullet" igjen, hvoe alt er trist og dumt og meningsløst. Virker liksom som at på gode dager distanserer jeg meg fra at jeg egentlig ikke har det bra.

Er det normalt å ha det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min psykolog sa, da jeg hadde det som du beskriver, og jeg hadde avbestilt timen fire ganger. "Normalt er et farlig ord, det er flere som har det som deg. Det betyr ikke at det skal være sånn". Jeg hadde god utbytte av psykolog. Kom meg opp igjen og fikk litt innsikt og perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sundt og riktig å nyte de gode dagene og ikke ødelegge dem med bekymring om dårligere tider. Det gir håp å kjenne på at livet kan være godt.

Men det er nok fornuftig og fortsette behandling / terapi når man vet av erfaring at de dårlige dagene kommer de også.

De beste avgjørelsene tar man ikke ut ifra kortvarige følelser, men en totalvurdering over tid.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...