Eirik2 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei Jeg snakket nettopp med min mor på telefonen. Hun og min far er nede i syden 4 måneder om ganger. På slutten av samtalen, sier hun nærmest i en bisetning at hun har vært hos legen. Det viser seg at hun har vært hos lege nesten hver dag i 3 uker! Hun gikk i utgangspunktet fordi hun hadde i lengre tid hadde følt et trykk i hodet. Flere leger undersøkte henne, og hun fikk også undersøkt hjertet. I følge min bror - som jeg snakket med etterpå - hadde hun et tidspunkt 210/140 i blodtrykk. Hun har nå fått 3 medisiner fra legene på Gran Canaria: Adiro, Emcoretic og Enalapril. Hun sier at den ene er for høyt blodtrykk, den andre er blodfortynnende, og den tredje er for å forhindre hjerneblødning. Hun insisterer på at hun ikke er syk; det er "bare legene i Spania som er mer forsiktige enn legene i Norge. Det er bare forebyggende". "Det FEILER meg ikke noe", sier hun.Legene har heller ikke gitt henne noe råd mhp endring av kosthold, eller trening. Da jeg imidlertid snakker med min far etterpå, får jeg vite at de har bedt henne om å halvere sin røyking. Vet noen hvor alvorlig dette er ? Jeg mener at hun definitivt "må feile noe", så lenge hun får 3 forskjellige medisiner. Hva er prognosene for dette/bivirkninger? Hva bør jeg gjøre. Hvis det er essensielt at hun må slutte å røyke, så vil jeg gjøre alt som står i min makt for å få dette til, selv om røyken er en vesentlig del av livet hennes. Hun er 64 år, slank, trener ikke, spiser "vanlig" kost. Danser en del, men ellers ingen fysisk aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138049-fornektelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.